Mogą nas śledzić, ale nie za darmo
Dwie trzecie internautów (62 proc.) pozwoliłoby się śledzić firmom w sieci, gdyby miało za to premie.
2012-01-27, 08:41
Takie informuje podaje "Dziennik Gazeta Prawna", powołując się na badanie firmy doradczej KPMG.
Jak stwierdza Jerzy Kalinowski z KPMG, stopień akceptacji takich działań jest coraz większy. Ale w zamian oczekiwania są duże. "Mogą to być promocyjne ceny w sklepach, gry lub inne treści rozrywkowe, a także usługi informacyjne" - wylicza.
Jeszcze bardziej zaskakuje, że 63 proc. konsumentów chce składować w chmurze, czyli na zewnętrznych serwerach, informacje nt. ich zdrowia, pod warunkiem, że będą mieli do nich dostęp za pomocą komórki. "To może zaowocować nowymi biznesami i usługami w tym sektorze" - ocenia Jan Karasek z KPMG.
Według badania aż 86 proc. aktywnych użytkowników sieci - których liczebność KPMG szacuje na ok. 11 mln osób - codziennie korzysta z sieci społecznościowych, gdzie czerpie informacje o produktach i usługach.
REKLAMA
ab
REKLAMA