Nie daj się nabić w butelkę, poznaj swoje prawa
Kupując na wyprzedażach klienci nie tracą swoich praw - przypominają eksperci. Koniec roku to czas, kiedy sklepy pozbywają się sezonowych towarów kusząc dużymi obniżkami.
2012-12-29, 14:50
Posłuchaj
Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że kupując taniej klienci nie muszą się godzić na gorszą jakość produktu. Nie tracą też swoich praw i wciąż mogą oddać towar do reklamacji - podkreśla. Taka możliwość istnieje w ciągu dwóch lat, pod warunkiem okazania dowodu zakupu.
Eksperci z UOKiKu przypominają, że na wyprzedażach mogą się pojawić towary, których cena jest niższa z powodu ich wady. W takiej sytuacji o mankamencie klient musi zostać poinformowany. Wówczas wskazana wada nie będzie podlegała reklamacji, ale inne usterki klient wciąż będzie mógł zgłaszać sprzedawcy i domagać się ich naprawy.
Agnieszka Majchrzak dodaje, że część sklepów przyciąga niską ceną, ale przy kasie okazuje się, że oferta jest znacznie mniej atrakcyjna. W takich sytuacjach mamy prawo do zakupów po niższej cenie, która była na wieszaku, czy półce sklepowej - dodaje.
REKLAMA