UOKiK ukarał ING Bank Śląski
Prawie milion 300 tysięcy złotych kary na ING Bank Śląski. To decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z reklamą wprowadzającą w błąd.
2013-02-15, 10:32
Posłuchaj
Agnieszka Majchrzak z UOKiK (IAR)
Dodaj do playlisty
Agnieszka Majchrzak z UOKiK wyjaśnia, że karę nałożono za kampanię reklamową internetowego konta Direct. Zachęcając do założenia konta bank pominął informacje o niektórych opłatach. W reklamach zapewniał, że przelewy przez internet i telefon są bezpłatne. W rzeczywistości przewidziano opłaty za przelewy elektroniczne dokonywane w obcej walucie. Poza tym, w reklamie zabrakło informacji o opłacie za kartę płatniczą, którą bank pobierał, jeżeli konsument za jej pomocą dokonał transakcji na mniej niż 100 złotych miesięcznie.
Decyzja Urzędu nie jest ostateczna, a bank już się od niej odwołał do sądu. Reklama, za którą nałożono karę nie jest już rozpowszechniana.
REKLAMA