LOT: Dreamlinery nie odleciały, każdy klient może zażądać 600 euro

Jeden miał opóźnienie, drugi w ogóle nie wystartował. LOT znów ma kłopot z dreamlinerami. Dwie maszyny miały wystartować do Toronto i do Chicago.

2013-07-04, 14:15

LOT:  Dreamlinery nie odleciały, każdy klient może zażądać 600 euro
Polski Dreamliner. Foto: Esbe2510/Wikimedia Commons

Posłuchaj

Rzeczniczka LOT - u Barbara Pijanowska (IAR): dreamlinery LOT-u. W obu stwierdzono usterki techniczne
+
Dodaj do playlisty

W obu stwierdzono usterki techniczne i pasażerowie nie mogli odlecieć.
Rejs do Toronto ostatecznie rozpoczął się dziś około godziny 9. Jak powiedziała Informacyjnej Agencji Radiowej rzeczniczka LOT - u Barbara Pijanowska, osoby, które miały w środę lecieć do USA, polecą w czwartek innymi rejsami. Zapewnia ona, że pasażerowie dostali posiłki, pokoje w hotelach i niezbędną opiekę. Część osób odleci do Chicago czwartkowymi rejsami, są też tacy którzy rozpoczną podróż innego dnia.
Część pechowych pasażerów zapowiadała, że będzie się domagać od przewoźnika odszkodowania. Przedstawiciele LOT na razie nie chcą mówić, czy wypłacą rekompensatę. Rzeczniczka twierdzi, że na razie nie można nic na ten temat powiedzieć, bo formalnie nie wpłynęły żadne wnioski. Barbara Pijanowska dodała, że rozumie zdenerwowanie i emocje, ale gdy te opadną, najważniejszą rzeczą okaże się kwestia bezpieczeństwa.
W myśl orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z marca tego roku, każdemu, kto z winy przewoźnika dotrze do celu podróży z co najmniej trzygodzinnym opóźnieniem przysługuje odszkodowanie w wysokości co najmniej 600 euro.

ab

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej