Polski bank zwycięzcą festiwalu reklamy Golden Drum
Karta z wyświetlaczem Getin Banku zdobyła Grand Prix w kategorii New or Innovative festiwalu w Portoroż. W tej kategorii nominowany była także eksperyment portalu PolskieRadio.pl i agencji Hypermedia Isobar sterowania komputerem za pomocą własnych myśli.
2013-10-10, 12:10
Agencja Ogilvy & Mather otrzymała dwie nagrody Golden Drum za kampanię "Język polski jest ą-ę" w kategoriach Radio i Events. Silver Drum otrzymały agencja John Pitcher za kampanię dla PCK (kategoria Mobile) a 180heartbeats + JvM w kategorii Digital za prace dkla UNICEF.
Projekt "Na tych samych falach" znalazł się wśród dziewięciu polskich kampanii reklamowych, nominowanych do nagród Golden Drum w słoweńskim Portorożu. Był prezentowany w maju br. podczas17. Pikniku Naukowego Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik.
"Na tych samych falach" polega na sterowaniu własnym umysłem aplikacją komputerową, która odtwarza pliki dźwiękowe, dostosowane do nastroju uczestnika eksperymentu. Nie ma znaczenia wiek, płeć ani wykształcenie. Liczy się wyłącznie zdolność koncentracji.
Uczestnicy projektu podłączali się do rejestratorów aktywności fal mózgowych EEG. Elektroencefalografy wpięto do komputera, który odczytywał aktywność fal mózgowych gamma. Im koncentracja uczestnika eksperymentu była silniejsza - tym bardziej wyrafinowany dźwięk był odtwarzany z radiowej bazy audycji.
REKLAMA
Aplikacja miała osiem poziomów trudności. Na starcie wystarczało skupić się "na 20%", by przejść na drugi poziom. Kolejne wymagały większej koncentracji. Bardzo nieliczni zdołali osiągnąć najwyższy, ósmy poziom. Skupienie uwagi przez 7 sekund dla wielu okazuje się trudne.
Ekran aplikacji "Na tych samych falach".
Przez stanowisko portalu PolskieRadio.pl przewinęły się tysiące osób. Każdy uczestnik był nagrywany na wideo, a przebieg eksperymentu można zobaczyć na stronie "Na tych samych falach ".
W 2013 roku przypada 20. odsłona prestiżowego festiwalu w starym, uroczym miasteczku Portoroż na wybrzeżu Słowenii. Golden Drum to święto świata reklamy, tu spotykają się czołowe kreatywne zespoły z całej Europy. Poza konkursem odbywają się wykłady wybitnych specjalistów z branży, seminaria poświęcone kreacji itp.
REKLAMA
AS źródło: Press
REKLAMA