Najtańsza oferta opiewa na kwotę 22,8 milionów złotych, a najdroższa na prawie 60 milionów złotych. Oznacza to, że siedem ofert mieści się w kwocie przeznaczonej przez nas na realizację zadania, a jedna ją przekracza. Oferty będą teraz badane i w drugiej połowie roku zostanie wyłoniony wykonawca.
Opracowanie koncepcji programowej
Inwestycja jest konieczna za sprawą stałego wzrostu natężenia ruchu i spodziewanego jeszcze większego, związanego z dojazdami do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Dane z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu pokazały, że pomiędzy węzłami Łódź Północ i Skierniewice średnio na dobę przejeżdża ok. 50-53 tysięcy pojazdów, a pomiędzy węzłami Pruszków i Konotopa ponad 93 tysięcy.
Zarówno dla województwa łódzkiego i mazowieckiego zostały już opracowane zostały elementy koncepcji programowej dla poszerzenia autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu na długości około 89 kilometrów.
Ruch na autostradzie będzie utrzymany
Między węzłami Łódź Północ i Pruszków autostrada będzie miała trzy pasy ruchu, a dalej do węzła Konotopa - cztery pasy ruchu na każdej z jezdni.
Czytaj także:
Przedsięwzięcie będzie realizowane w systemie tradycyjnym, najpierw drogowcy przygotują projekt, a następnie ogłoszą przetarg na budowę.
Rozbudowa będzie prowadzona przy zachowaniu ruchu na autostradzie. Jej efektem będzie nie tylko dodatkowy pas ruchu, ale też między innymi modernizacja oświetlenia z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii.
Aleksander Pszoniak/PR24/akg