PKP Intercity wzmocni najpopularniejsze połączenia w czasie Wszystkich Świętych
Spółka PKP Intercity dołączy dodatkowe wagony do najczęściej wybieranych pociągów, a na dworcach zapewni wsparcie informatorów mobilnych. Podróżnych zaprasza do planowania oraz zakupu biletów z wyprzedzeniem.
2023-10-27, 16:13
Od 27 października do 5 listopada PKP Intercity wzmocni 268 pociągów dodatkowymi 362 wagonami, ponadto 31 października i 1 listopada dwa składy zespolone ED-74 pojadą w podwójnej trakcji, zapewniając dwa razy więcej miejsc siedzących.
Popularne kierunki
Najbardziej popularnymi kierunkami podróżowania w tym czasie będą trasy: Kraków-Warszawa-Kraków, Trójmiasto-Warszawa-Trójmiasto, Warszawa-Poznań-Warszawa, Warszawa-Wrocław-Warszawa. Najwięcej podróżnych w czasie przedłużonego, świątecznego weekendu, przyjmą dworce: Warszawa Centralna, Kraków Główny, Wrocław Główny, Poznań Główny, Warszawa Gdańska i Warszawa Wschodnia. Przewoźnik zapewnia, że stale obserwuje frekwencję w pociągach i w miarę możliwości technicznych będzie planował kolejne wzmocnienia.
PKP Intercity przypomina, że bilety na przejazd pociągami spółki można zakupić za pośrednictwem strony intercity.pl, poprzez aplikację mobilną przewoźnika, czy z wykorzystaniem portali i aplikacji partnerów.
Niepełnosprawy pasażer
PKP Intercity, tak jak i przez cały rok, oferuje osobom z niepełnosprawnościami pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągów. Chęć skorzystania z niej należy zgłosić przez formularz dostępny na stronie PKP Intercity lub za pośrednictwem aplikacji mobilnej przewoźnika.
REKLAMA
Asysta świadczona jest przez pracowników spółki PKP, która odpowiada za budynki dworcowe, lub PKP PLK, nieodpłatnie, w obrębie dworca, w wybranych lokalizacjach. Po weryfikacji osoba zgłaszająca zostanie powiadomiona o możliwości udzielenia pomocy, która zwyczajowo obejmuje czynności polegające na umożliwieniu osobie z niepełnosprawnością lub osobie o ograniczonej sprawności ruchowej dostanie się do pociągu i jego opuszczenie. W przypadku pomocy osobom poruszającym się na wózkach, pomoc polega na uruchomieniu windy lub rozłożeniu platformy znajdującej się na wyposażeniu taboru.
Do dyspozycji pasażerów, na największych dworcach w Polsce, będą informatorzy mobilni. Pomogą oni podróżnym ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży.
Do dyspozycji pasażerów jest też infolinia obsługiwana przez przewoźnika.
Według przedstawionych wczoraj prognoz, w tym roku państwowy przewoźnik obsłuży 67 milionów podróżnych, co będzie rekordem w historii spółki.
REKLAMA
- Zmiana czasu na kolei. PKP Intercity informuje
- PKP Intercity podpisało umowę na modernizację wagonów pasażerskich. Zwiększy się komfort podróży
- 46 lokomotyw dla PKP Intercity. Jedna oferta, ale w dobrej cenie
Aleksander Pszoniak/IAR/PR24.pl/mk
REKLAMA