Lotnisko Chopina w Warszawie z dobrym otwarciem sezonu zimowego. Wyniki przewyższyły prognozy
W listopadzie, pierwszym miesiącu sezonu zimowego, warszawski port lotniczy obsłużył milion 382 tysiące pasażerów. Osiągnięte wyniki przewyższyły prognozy. Stołeczny port informuje też o wprowadzeniu wielu rozwiązań, które mają poprawić komfort obsługi podróżnych.
2023-12-15, 12:37
Od początku roku warszawski port odprawił ponad 17,1 miliona pasażerów. Zdecydowana większość obsługiwanych pasażerów, ponad 10,5 miliona, w 2023 roku skorzystała z połączeń międzynarodowych w krajach w strefie Schengen.
W okresie od stycznia do listopada 64 procent pasażerów Lotnisko Chopina obsłużyło ponad w ruchu rozkładowym, 22 procent pasażerów skorzystało z tak zwanych połączeń niskokosztowych, a blisko 14 procent z połączeń czarterowych. Najwięcej osób - 52 136 - podróżowało w poniedziałek, 6 listopada.
Do pięciu najpopularniejszych kierunków wybieranych przez pasażerów od początku roku należały: Londyn, Paryż, Antalya, Amsterdam oraz Frankfurt. Natomiast w samym listopadzie najwięcej pasażerów odprawiono na rejsy do: Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch i Francji.
Lotnisko Chopina chwali się rekordowo dobrymi wynikami w obsłudze cargo. W samym listopadzie obsłużyło ponad 9,3 tysiąca ton ładunków, a od początku roku prawie 95 tysięcy ton, zanotowało wzrost o 6 procent w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku.
REKLAMA
Udogodnienia dla pasażerów
Wraz z początkiem listopada Lotnisko Chopina wprowadziło kilka nowych udogodnień dla pasażerów. Tuż przy punkcie informacyjnym w strefie AB terminala pojawiła się drukarka. Samoobsługowy punkt drukowania dostępny jest przez całą dobę, wydruk jednej strony A4 w kolorze czarno-białym kosztuje złotówkę.
Kolejną usługą jest foliarka do owijania bagażu. Maszyna foliująca znajduje się w strefie CDE terminala. Urządzenie obsługiwane jest przez pracownika punktu, a ceny zabezpieczenia bagażu zaczynają się od 59 złotych i zależne są od jego wielkości.
Nowością jest także kompleksowa usługa parkowania Valet Parking, w ramach której samochodem pasażera na czas jego lotniczej podróży zajmują się wyznaczeni pracownicy firmy parkingowej. Aby z niej skorzystać, należy dokonać rezerwacji online na stronie Lotniska Chopina w zakładce Parkingi. Dla tych, którzy chcą skorzystać z tradycyjnej formy parkowania, warszawskie lotnisko udostępnia od bieżącego roku ponad 300 dodatkowych miejsc parkingowych i postojowych.
Lotnisko Chopina w Warszawie, to największy port lotniczy w kraju. W rekordowym, 2019 roku obsłużyło 19 milionów pasażerów. Z prognoz zarządu portu wynika, że w tym roku liczba podróżnych, którzy skorzystają ze stołecznego lotniska, będzie niewiele mniejsza i wyniesie 18 i pół miliona.
REKLAMA
PR24/IAR/Aleksander Pszoniak
REKLAMA