Ile banki wydają na reklamę w Internecie
Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, który porównał wielkość przeznaczonych środków na reklamę w sieci w IV kwartale ubr, znaczące wydatki na reklamę nie gwarantują zainteresowania internautów. Przykładem jest bank PKO BP, który mimo, że wydał na ten cel dwa razy mniej niż BZ WBK, zainteresował swoją ofertą zdecydowanie więcej internautów niż konkurent.
2014-01-28, 06:45
Instytut Monitorowania Mediów porównał wydatki z IV kwartału 2013 r., na reklamy usług i produktów finansowych ze skalą dyskusji na ich temat w Internecie.
Najwięcej wydał BZ WBK
Najwięcej w badanym okresie na reklamę swoich usług (w prasie, radio i TV – wydatki cennikowe netto bez uwzględnia rabatów) wydały BZ WBK (50,5 mln złotych) i PKO BP (22,4 mln złotych).
PKO BP wydał mniej, ale osiągnął więcej
Mimo znacznej różnicy wydatków, to PKO BP wzbudziło dużo większe zainteresowanie internautów. Z kolei najmniej na reklamę w tym samym czasie wydał SKOK Stefczyka oraz Wonga.pl – odpowiednio 14,3 oraz 12,6 mln złotych, one też odnotowały najniższą skalę dyskusji w sieci.
Najlepszy wynik w stosunku poniesionych nakładów do liczby wzmianek w internecie osiągnął PKO BP, zadowolony może być również ING Bank Śląski.
REKLAMA
Tab.1. TOP 10 finansowych reklamodawców Q3 2013r z uwzględnieniem skali dyskusji na ich temat w internecie
Podmiot |
wydatki reklamowe w prasie i RTV w Q3 2013r (wg danych admonit) |
liczba wzmianek w internecie REKLAMA |
Bank Zachodni WBK |
50,5 mln zł |
14,3 tys. |
PKO Bank Polski S.A. REKLAMA |
35,6 mln zł |
17,5 tys. |
ING Bank Śląski S.A. |
35,5 mln zł REKLAMA |
12 tys. |
Bank Millennium S.A. |
28,6 mln zł |
6,3 tys. REKLAMA |
Vivus Finance |
24 mln zł |
1,1 tys. |
Bank BGŻ REKLAMA |
22 mln zł |
6,1 tys. |
Santander |
16,5 mln zł REKLAMA |
2,8 tys. |
Provident |
16 mln zł |
2,9 tys. REKLAMA |
SKOK Stefczyka |
14,3 mln zł |
0,6 tys. |
Wonga.pl REKLAMA |
12,6 mln zł |
0,8 tys. |
Instytut Monitorowania Mediów
Najmniej na reklamę wydano w grudniu
W podziale miesięcznym większość reklamodawców najmniejsze nakłady na reklamę poniosła w grudniu. W październiku szczególnie wyróżniają się tu BZ WBK, PKO BP – które wydały odpowiednio prawie 30 mln zł i ponad 19 mln zł., zaś w listopadzie ING Bank Śląski i Bank Millenium – które wydały odpowiednio prawie 16,5 mln zł i ponad 17,5 mln zł.
REKLAMA
Wśród szybkich pożyczek najskuteczniejszy Prowident
Jeśli chodzi o podmioty oferujące szybkie pożyczki, to w IV kwartale najlepsze efekty osiągnął Provident. Internauci ponad 3,5 razy częściej wzmiankowali o Providencie niż o Wonga.pl i aż i 4,5 razy częściej niż o Skoku Stefczyka.
Agnieszka Ganclerz, Instytut Monitorowania Mediów,jk
REKLAMA
REKLAMA