Proszek do prania jest passé

Rynek detergentów spada, choć niecały. Nowe kategorie zwiększają udziały - donosi "Puls Biznesu".

2014-06-02, 08:45

Proszek do prania jest passé
Jak pozbyć się starej, zepsutej pralki? Nic prostszego.Foto: Glow Images/East News

Tłuste lata rynek detergentów ma już za sobą. Jest niemały - rocznie Polacy na te produkty wydają 1,37 mld zł - ale w 2012 r. jego wartość zmniejszyła się wartościowo o 8,5 proc., a ilościowo o 4,5 proc.- wynika z danych firmy badawczej Nielsen.

Kupujemy mniej

Firmy sprzedające detergenty tłumaczą spadki zmianami w produktach. Markus Raunig, dyrektor zarządzający działem środków piorących i czystości w firmie Henkel Polska, tłumaczy, że winna jest kompaktyzacja proszków do prania, czyli ich sprzedaż w bardziej skondensowanej formie.
Proszki do lamusa
Proszkom do prania, które mają dziś 70-procentowy udział w rynku, wyrasta poważna produktowa konkurencja. - Sprzedaż proszków kurczy się najbardziej. Spadek dotyczy zarówno wartości, jak i wolumenu. Najszybciej rozwijającym się segmentem są natomiast kapsułki do prania. Wprowadzone na polski rynek w połowie 2012 r. zdobyły wartościowe udziały rynkowe powyżej 8 proc. - podaje Malwina Haggard, specjalistka firmy Nielsen.

PAP, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej