Jak reklamować opóźniony lot na wakacje?

Turysta jest zawsze pod opieką biura podroży. Tak wiceszef Polskiej Izby Turystyki komentuje wydarzenia na warszawskim lotnisku Chopina. Turyści, którzy mieli wylecieć na Kretę wiele godzin oczekiwali na lotnisku.

2014-06-09, 15:52

Jak reklamować opóźniony lot na wakacje?
Lotnisko Chopina. Foto: Lech GAWUC/REPORTER

Powiedziano im o opóźnieniu spowodowanym usterką samolotu, a ostatecznie wylot nastąpił po niemal dobie oczekiwania.

Reklamacje zawsze do biura

Tomasz Rosset przypomina że turyści podpisują umowę z biurem, a nie przewoźnikiem. Dlatego reklamacje należy kierować do tour-operatora. Rosset podkreśla, że to właśnie biuro powinno udzielać informacji na temat problemów z wylotem, czy zakwaterowaniem w hotelu. Klient będzie się też rozliczał z biurem za ewentualne niedociągnięcia.

Biuro zaś może reklamować w przewoźnika

Turyści skarżyli się, że przez jakiś czas musieli koczować na lotnisku. Dopiero po kilku godzinach zakwaterowano ich w hotelu. Zdaniem Tomasza Rosseta trudno w takiej sytuacji od razu winić organizatora wyjazdu. Jeśli dochodzi do usterki samolotu, trudno przewidzieć, kiedy zostanie wyeliminowana. Dlatego przez jakiś czas pasażerowie powinni być w pobliżu wyjścia, by szybko i sprawie wejść na pokład maszyny.

Zdaniem Tomasza Rosseta, pechowi turyści będą mogli żądać rekompensaty od biura podróży za skrócenie wczasów, natomiast biuro ma prawo żądać odszkodowania od przewoźnika za dodatkowe koszty.

REKLAMA

IAR, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej