Koszyk cen: Sklepy osiedlowe obniżają ceny, stosując metody hipermarketów

Jak wynika z badania Koszyk cen dlahandlu.pl, małe sklepy osiedlowe zaczęły stosować te same metody co hipermarkety dla obniżenia cen – wielopaki, ogólnopolskie promocje, czy wspólne zakupy. I to daje efekty – coraz bardziej zbliżają się cenowo do swoich gigantycznych konkurentów.

2014-08-18, 18:27

Koszyk cen: Sklepy osiedlowe obniżają ceny, stosując metody hipermarketów
Małe sklepy osiedlowe zaczęły stosować te same metody co hipermarkety dla obniżenia cen.Foto: Glow Images/East News

I tak obecnie różnica między dużymi powierzchniami a małymi formatami franczyzowmi wynosi ok. 20- 30 zł przy zakupie 50 produktów za ok. 280 zł. Obecnie ceny w supermarketach za 50 produktów z Koszyka oscylują wokół 270- 280 zł. W badanych trzech sieciach sklepów osiedlowych za te same zakupy trzeba zapłacić ok. 290-300 zł. Jeszcze rok temu różnica wynosiła często 50 zł i więcej.

W ośmiu miastach w Polsce sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 290,20 zł na Górnym Śląsku do 316,62 zł w Warszawie. W połowie czerwca ceny w tej sieci wahały się od 309,08 zł w Lublinie do 331,05 zł w placówce Warszawie. Spadek cen to wynik sezonowych obniżek warzyw i owoców. Rozbieżność przy zakupach w różnych miastach w sklepach z tym samym szyldem wynosi obecnie 26 zł.

W ostatni weekend sieć Freshmarket proponowała ceny na 50 produktów z Koszyka na poziomie od 292,10 zł na Górnym Śląsku do 318,23 zł w Bydgoszczy. W połowie czerwca notowaliśmy tu ceny od 313,29 zl w Lublinie do 330,95 zł w Warszawie. Tu także spadek pochodzi z obniżek cen warzyw i owoców, a rozbieżności cenowe między różnymi lokalizacjami wzrosły z 17 do 26 zł.

W sieci Carrefour Express za zakup 50 produktów z Koszyka musieliśmy zapłacić od 304,75 zł na Górnym Śląsku do 322,84 zł w Krakowie. W połowie czerwca monitoring wskazywał na poziom cen od 314,22 zł na Górnym Śląsku do 352,60 zł w Warszawie. Tu rozbieżność cenowa między różnymi miastami spadła z 38 do 18 zł.

REKLAMA

Dla wszystkich sieci najtańszym regionem okazał się Górny Śląsk, gdzie nasycenie powierzchni handlowej na 1 mkw. jest największe.

Monitoring cen przeprowadzono w dniach 8-10 sierpnia 2014 roku.

/

 

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej