Nieudane wakacje można reklamować
Zagubiony bagaż, robaki w hotelu czy opóźniony lot. Takie rzeczy niestety zdarzają podczas naszych wymarzonych wakacji. I w wielu tego typu sytuacjach należy się nam odszkodowanie.
2014-09-08, 12:15
Posłuchaj
Po wakacjach nie zawsze wracamy zadowoleni. – Skarżymy się po pierwsze na zaniżony standard hotelu. Na miejscy dostajemy coś co nie zgadza się z tym co obiecywały nam foldery czy zawarta umowa z organizatorem - wyjaśnia Elżbieta Seredyńska z Europejskiego Centrum Konsumenckiego. - Drugim problemem, który się często pojawia, to zmiana godziny odlotu, czy to na wakacje, czy powrotu. Jest to problem szczególnie, gdy podróżujemy z dziećmi. Dodatkowo urlop może się nieoczekiwanie skrócić lub wydłużyć. Takie sytuacje nie spotykają się z zadowoleniem klientów – dodaje.
Na reklamację mamy miesiąc
Jeśli w trakcie urlopu usługa odbiegała od tej gwarantowanej w umowie mamy 30 dni po powrocie z wakacje na reklamację. - Pamiętajmy by tego terminu dotrzymać – przypomina rozmówczyni. Jeżeli mamy trudności w sformowaniu takiej reklamacji Europejskie Centrum Konsumenckiej może udzielić pomocy w tej sprawie – dodaje.
Róbmy zdjęcia
Warto zabezpieczyć się już na miejscu, jeszcze w hotelu na danym wyjeździe. - Jeśli nie dostaliśmy usługi bądź hotel miał niższy standard niż się nam należał, należy zrobić dokumentację fotograficzną – radzi ekspert.
Na wszystko trzeba mieć dowód
Są też problemy z przewodnikami. Na przykład zagubiony bagaż czy opóźniony lot. Jeśli przelot odbywał się w ramach usługi biura turystycznego to możemy składać reklamację zarówno u przewoźnika, jak i u touroperatora.
REKLAMA
W przypadku zgubionego bagażu należy od razu po przylocie na lotnisku zgłosić się do odpowiedniego biura i tam dostaniemy protokół nieprawidłowości. Podobnie należy postępować, jeśli bagaż zostanie uszkodzony. - Jeśli chodzi o opóźnienie lotu przyda nam się potwierdzenie z lotniska ile samolot się spóźnił – dodaje.
Jeśli reklamacja nie przyniesie pożądanego efektu możemy zgłosić się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Eksperci udzielają darmowych porad prawnych.
Justyna Golonko, abo
REKLAMA