Nieudane wakacje można reklamować

Zagubiony bagaż, robaki w hotelu czy opóźniony lot. Takie rzeczy niestety zdarzają podczas naszych wymarzonych wakacji. I w wielu tego typu sytuacjach należy się nam odszkodowanie.

2014-09-08, 12:15

Nieudane wakacje można reklamować
Od 2015 roku w ustawie o prawach konsumenta zaszły zmiany. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

Reklamacje po wakacjach. Irlandzka linia lotnicza zniszczyła walizkę? Hiszpańska firma wypożyczająca samochody obciążyła konto wyższą kwotą niż umówiona? W pokoju hotelowym nie było klimatyzacji, a niemieckie biuro podróży nie odpowiedziało na reklamację? O reklamowaniu wakacji w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki mówiła Elżbieta Seredyńska
+
Dodaj do playlisty

Po wakacjach nie zawsze wracamy zadowoleni. – Skarżymy się po pierwsze na zaniżony standard hotelu. Na miejscy dostajemy coś co nie zgadza się z tym co obiecywały nam foldery czy zawarta umowa z organizatorem - wyjaśnia Elżbieta Seredyńska z Europejskiego Centrum Konsumenckiego. - Drugim problemem, który się często pojawia, to zmiana godziny odlotu, czy to na wakacje, czy powrotu. Jest to problem szczególnie, gdy podróżujemy z dziećmi. Dodatkowo urlop może się nieoczekiwanie skrócić lub wydłużyć. Takie sytuacje nie spotykają się z zadowoleniem klientów – dodaje.

Na reklamację mamy miesiąc

Jeśli w trakcie urlopu usługa odbiegała od tej gwarantowanej w umowie mamy 30 dni po powrocie z wakacje na reklamację. -  Pamiętajmy by tego terminu dotrzymać – przypomina rozmówczyni. Jeżeli mamy trudności w sformowaniu takiej reklamacji Europejskie Centrum Konsumenckiej może udzielić pomocy w tej sprawie – dodaje.

Róbmy zdjęcia

Warto zabezpieczyć się już na miejscu, jeszcze w hotelu na danym wyjeździe. - Jeśli nie dostaliśmy usługi bądź hotel miał niższy standard niż się nam należał, należy zrobić dokumentację fotograficzną – radzi ekspert.

Na wszystko trzeba mieć dowód

Są też problemy z przewodnikami. Na przykład zagubiony bagaż czy opóźniony lot. Jeśli przelot odbywał się w ramach usługi biura turystycznego to możemy składać reklamację zarówno u przewoźnika, jak i u touroperatora.

REKLAMA

W przypadku zgubionego bagażu należy od razu po przylocie na lotnisku zgłosić się do odpowiedniego biura i tam dostaniemy protokół nieprawidłowości. Podobnie należy postępować, jeśli bagaż zostanie uszkodzony.  - Jeśli chodzi o opóźnienie lotu przyda nam się potwierdzenie z lotniska ile samolot się spóźnił – dodaje.

Jeśli reklamacja nie przyniesie pożądanego efektu możemy zgłosić się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Eksperci udzielają darmowych porad prawnych.

Justyna Golonko, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej