II linia warszawskiego metra otwarta dla zwiedzających. Jakie wrażenia?

W niedzielę druga linia metra była dostępna dla warszawiaków. Co prawda przejażdżka pociągiem nie wchodzi jeszcze w grę, ale w ramach dnia otwartego, można było zobaczyć wszystkie stacje wybudowanego niedawno centralnego odcinka.

2014-11-09, 18:46

II linia warszawskiego metra otwarta dla zwiedzających. Jakie wrażenia?

Posłuchaj

Pociągi jeszcze nie jeżdżą, ale perony i przejścia podziemne II linii warszawskiego metra można zwiedzać - relacja Katarzyny Ingram (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk wyjaśnia, że tym razem na perony będzie mógł zejść każdy chętny. Stacje nie są już z formalnego punktu widzenia placem budowy, w związku z tym kaski, kamizelki odblaskowe oraz limity osób przebywających w metrze nie są wymagane. Nie były więc potrzebne żadne zapisy.
Na zwiedzających czekały atrakcje również na powierzchni. Nieopodal wyjść ze stacji metra Świętokrzyska ustawiono dwa duże namioty, w których odbywał się festyn.

Zdania zwiedzających są podzielone

Zdania zwiedzających na temat wyglądu i funkcjonalności nowej linii podziemnej kolejki są podzielone. Jedni mówili, że są pod wrażeniem. - Bardzo wygodne. Na gotowe człowiek przychodzi, można powiedzieć - chwali jeden ze zwiedzających. Inni są sceptyczni i twierdzą, że na stacji można się zgubić. - Stare jest lepsze - dodał jeden z nich.

Mieszkańcy stolicy zwracali także uwagę, że zorganizowanie wydarzenia na tydzień przed wyborami samorządowymi mogło być elementem kampanii. Zdaniem warszawiaków, zwiedzanie zorganizowano dlatego, że nie udało się otworzyć centralnego odcinka drugiej linii metra przed wyborami.
Prace nad budową II linii metra rozpoczęto w październiku 2009 roku. Według zapowiedzi Ratusza miała być ona gotowa przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej, w czerwcu 2012 roku. Budowa centralnego odcinka II linii metra została jednak zakończona 30 września tego roku. Od tamtej pory prowadzone są odbiory techniczne. Pierwsze pociągi z pasażerami mają pojechać w połowie grudnia.

Połączenie pomiędzy lewo- i prawobrzeżną Warszawą

Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat-Uniwersytet, centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.

REKLAMA

Pokazowy przejazd II linią metra.

Źródło: TVN Warszawa/x-news

Do roku 2019 mają być gotowe po trzy stacje na wschód od odcinka centralnego - Szwedzka, Targówek 1 i Targówek 2 i na zachód - Wolska, Moczydło i Księcia Janusza. W 2022 r. ma zakończyć się budowa trzech ostatnich stacji na prawym brzegu Wisły: Zacisze, Kondratowicza i Bródno, a także dwóch kolejnych na lewym brzegu: Wola Park i Powstańców Śląskich.

REKLAMA

IAR, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej