W Polsce jest już ponad 4 tys. pizzerii i wciąż powstają nowe
Jak wynika z raportu Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych, w 2009 r. tylko same sieci franczyzowe, których jest blisko 30, otworzyły łącznie prawie 140 lokali.
2015-01-04, 11:03
Posłuchaj
W zeszłym roku uruchomiły one 80 obiektów, a w tym roku ma przybyć jeszcze co najmniej 100 restauracji. Ile kosztuje uruchomienie pizzerii na antenie radiowej Jedynki mówił Konrad Bagiński z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych. - Ludzie zajmujący się gastronomią wiedzą, że otworzenie pizzerii jest możliwe przy niemal każdej kwocie. Najtańsze pizzerie można otworzyć już przy kapitale o wartości 40-45 tys. zł, są też droższe na przykład za 80 tys. zł, ale i takie za 150 tys. zł i 250 tys. zł - wylicza gość.
Dużo zależy od lokalizacji
Takie są wydatki , a ile można zarobić po pierwszym roku funkcjonowania firmy? - Najważniejsza jest lokalizacja. Rentowność przedsięwzięcia zależy od tego gdzie lokal powstanie. Jeśli jest to dobre miejsce to sukces mamy zapewniony, jeśli oczywiście będziemy sprzedawać pizze dobrej jakości. Jest to drugi czynnik, który kształtuje nasze przychody, trzeci zaś to cena. Kiedyś cena była najważniejsza, teraz bardziej liczy się jakość - wyjaśnia rozmówca. - W tym biznesie można liczyć na marżę rzędu kilkunastu procent. Po odliczeniu wszystkich kosztów powinno nam zostać w kieszeni od kilku do kilkunastu tysięcy złotych, to oczywiście zależy od skali działalności i od lokalizacji - wyjaśnia rozmówca.
A ponieważ na tym rynku konkurencja jest duża, zyskują na niej klienci. Przedsiębiorcy prześcigają się w pomysłach, jak nas do siebie zachęcić. Dwie pizze w cenie jednej to już przeżytek... zdarzają się oferty - trzy pizze w cenie jednej, oferty happy hours, zniżki przy zakupie przez Internet czy gwarancja szybkiej obsługi.
Justyna Golonko, abo
REKLAMA
REKLAMA