Rozwiązywanie sporów z e-sklepami w UE. Jakich sporów jest najwięcej i jak je rozwiązywać?
Wejście tradycyjnych sieci handlowych do internetu i zmiany w prawie lepiej chroniące e-konsumentów - w 2015 roku te czynniki będą miały największy wpływ na wzrost wartości polskiego e-commerce.
2015-04-02, 12:12
Posłuchaj
- Bo to, że rynek wzrośnie, jest oczywiste - tłumaczy Rafał Stępniewski, prezes portalu Rzetelnyregulamin.pl. - Co roku obserwujemy dwucyfrowy wzrost jego wartości. W tym roku wartość tego sektora jest szacowana na poziomie 35 mld złotych. Z roku na rok coraz więcej powstaje sklepów internetowych – wyjaśnia gość.
Rośnie rynek i jego problemy
Więcej możliwości zakupowych to więcej transakcji, ale także więcej ewentualnych reklamacji i sporów w sklepach bez granic. - W całej Unii Europejskiej obserwujemy dwucyfrowy wzrost liczby sporów. Najczęściej są to problemy z przesyłką – dodaje rozmówca.
Ale te procedury rozwiązywania sporu z e-sklepem w UE mają być prostsze. Nad stworzeniem uproszczonej procedury rozwiązywania sporów pracuje Komisja Europejska. Przygotowywana jest internetowa platforma ODR, która ma umożliwić rozwiązywanie sporów online konsumentom w granicach UE. Ma to być narzędzie służące do kontaktów w kwestiach spornych pomiędzy konsumentami, przedsiębiorcami, sądami polubownymi i instytucjami mediacyjnymi.
Justyna Golonko, abo
REKLAMA
REKLAMA