Na żywność z automatów wydamy w tym roku 472 mln zł

Polski rynek vendingu będzie się dalej rozwijał. Jednak już nie za sprawą kawy czy herbaty, ale głównie przekąsek, słodyczy i zimnych napojów - informuje "Rzeczpospolita".

2015-04-07, 09:08

Na żywność z automatów wydamy w tym roku 472 mln zł
zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixabay.com

Biura, szpitale i lotniska - wszędzie tam można znaleźć urządzenia vendingowe. Ich liczba w ostatnich latach szybko rosła w Polsce. Nadal dzieli nas jednak przepaść od Zachodu, gdzie moda na kupowanie żywności i napojów z automatów zaczęła się dużo wcześniej.
Zmniejsza się dystans do Zachodu
W najbliższych latach dystans do Zachodu będzie się zmniejszać. W 2015 r. Polacy wydadzą na produkty z automatów prawie 472 mln zł - prognozuje firma badawcza Euromonitor International.
Wzrost vendingu będzie zapewniać głównie rosnąca sprzedaż żywności z automatów. - Polska stopniowo podąża w kierunku Europy Zachodniej, gdzie największa część rynku vendingowego przypada na zapakowaną żywność - mówi Joanna Sokolnik, analityk Euromonitor International.

PAP, awi

/

 

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej