Polski przebój eksportowy w Chinach? Czekolada!

Jak zwiększyć skalę i efektywność polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin? Takie pytanie zadali sobie uczestnicy konferencji zorganizowanej przez Polsko-Chińską Radę Biznesu.

2015-04-13, 20:35

Polski przebój eksportowy w Chinach? Czekolada!
Chiński rynek liczący ponad miliard 300 mln konsumentów. Do nich trafi polska czekolada. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

- Sprzedaliśmy czekoladę za blisko 60 mln euro. To 37 proc. całego polskiego eksportu czekolady - mówi wiceszef Polsko-Chińskiej Rady Biznesu Zbigniew Zbigniew Niesiobędzki /Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

Jest o co walczyć, bo to rynek liczący ponad miliard 300 mln konsumentów. W jakich grupach towarowych mamy największe szanse eksportowe? Wyjaśnia Zbigniew Niesiobędzki, wiceprzewodniczący Rady.

- Mamy do czynienia z gwałtownym, stałym wzrostem dochodów osobistych mieszkańców Chin. Powstaje nowa klasa średnia, która według różnych szacunków liczy kilkaset milionów osób. To ogromna rzesza konsumentów - mówi.
Największym przebojem eksportowym w ubiegłym roku była czekolada. - Sprzedaliśmy czekoladę za blisko 60 mln euro. To 37 proc. całego polskiego eksportu czekolady. Na drugim miejscu były produkty mleczarskie i to głównie stanowi zainteresowanie polskiego biznesu - twierdzi.
- Teraz największy popyt kreuje się w zakresie przetworzonych produktów mlecznych, przekąsek, w tym czekolady, słodyczy i w zakresie napojów - dodaje. Według danych GUS wartość polskiego eksportu w zakresie produktów rolno-spożywczych przekroczyła 160 ml euro i to było 10 proc. polskiego eksportu do Chin w ogóle.

Elżbieta Mamos/mp

Polecane

Wróć do strony głównej