Nie ma innowacji bez komercjalizacji
Instytucje naukowe, akademickie i firmy stworzyły Koalicję na rzecz Polskich Innowacji. Chcą wspólnie wspierać sektor badań i rozwoju w Polsce, zwiększając innowacyjność polskiej gospodarki.
2015-04-21, 10:44
Posłuchaj
W skład Koalicji wchodzą między innymi Fundacja na rzecz Nauki Polskiej, Gdański Park Naukowo-Technologiczny, Intel, Konfederacja Lewiatan, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, PwC, Startup Poland czy Wardyński i Wspólnicy.
Powstanie organizacji ma sprzyjać zacieśnieniu współpracy między biznesem i nauką, wyjaśnia Leszek Cieśla z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
- Konkretnym pomysłem są granty NCBR oraz zmiany legislacyjne, które ułatwiałyby przedsiębiorcom inwestowanie w nowe technologie, w B+R. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju inwestuje i pomaga przedsiębiorcom i naukowcom budżetem ok. 5,5 mld zł rocznie na to, aby „żenić” ze sobą te dwa środowiska: nauki i biznesu. Wierzymy w to, że z tego małżeństwa będą dzieci w postaci skomercjalizowanych produktów, ponieważ nie ma innowacji bez komercjalizacji. Produkt docelowo musi pokazać się na rynku, jeżeli mówimy o innowacji – podkreśla Leszek Cieśla.
Koalicja chce wpływać na rozwój naszej gospodarki
Koalicja stawia przed sobą jeszcze inne cele mające wpływać na rozwój naszej gospodarki.
REKLAMA
- Koalicja za cel stawia sobie również rozwój szeroko pojętego środowiska start-upów w Polsce. Chce, by powstawało więcej spółek spin off, czyli nowych technologii, firm, które wychodzą z uczelni, zakładanych przez naukowców. Celem jej jest również rozwój szeroko pojętej branży nowych technologii w Polsce, także poszerzenie inwestycji firm wysokich technologii z zagranicy, takich jak Samsung, Apple, Google – mówi Leszek Cieśla.
Organizacja chce też wskazać nasze narodowe specjalności w badaniach i nauce oraz promować je w Polsce, a także poza granicami kraju.
Karolina Mózgowiec, awi
REKLAMA
REKLAMA