"Zasmakuj w Europie”: uda się przekonać Turków do naszej wołowiny?
"Zasmakuj w Europie” to nazwa nowej kampanii, która ma promować europejskie mięso wołowe i produkty z niego wytwarzane w Turcji. Projekt jest realizowany od początku kwietnia.
2015-04-30, 12:25
Posłuchaj
Jego cel to dotarcie nie tylko do dystrybutorów, handlowców i importerów, czyli m.in. szefów kuchni, ale także konsumentów.
Trudny rynek turecki
Turcja to trudny rynek, mówi Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.
- Turcja oprócz tego, że promuje swoich hodowców, rolników, to również broni ich interesów, stąd cła importowe, kontyngenty, co skutecznie zablokowało eksport z Unii Europejskiej – wyjaśnia ekspert. – Turcja aspiruje do UE, musi zatem się otwierać na produktu z Europy i stopniowo przyzwyczajać do nich konsumentów – dodaje.
Wysoka jakość i atrakcyjna cena polskiej wołowiny
Jak wyjaśnia Witold Choiński, europejska wołowina na pewno jest atrakcyjna cenowo, ponieważ jest nawet dwukrotnie tańsza niż wołowina turecka.
REKLAMA
- Jednocześnie wysoka jakość wołowiny polskiej i europejskiej daje nam szanse i nadzieje na to, że możemy się znaleźć z dużą ilością naszych produktów na rynku tureckim – uważa ekspert.
Europejska wołowina będzie promowana m.in. podczas międzynarodowych targów World Food, organizowanych we wrześniu 2015 roku w Stambule.
Justyna Golonko, awi
REKLAMA