Zarządzanie sieciami handlowymi: powstał nowy kierunek studiów

Grupa Muszkieterów razem z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu tworzy studia podyplomowe "Zarządzanie sieciami handlowymi". Jak twierdzą twórcy projektu, branża handlowa to obecnie jedna z najlepiej rozwijających się i przyszłościowych gałęzi biznesu.

2015-07-29, 11:57

Zarządzanie sieciami handlowymi: powstał nowy kierunek studiów
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O nowym kierunku studiów "Zarządzanie sieciami handlowymi" mówiła w Polskim Radiu 24, w audycji Wydarzenia dnia w gospodarce, przedstawicielka Grupy Muszkieterów Sandra Kaczmarek /Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

Stąd też potrzebna jest dobrze wyszkolona kadra zarządzająca, uważa przedstawicielka Grupy Sandra Kaczmarek.

- Biorąc pod uwagę to, że handel odpowiada za niemal jedną trzecią polskiej gospodarki, to wydaje się, że grupa osób, które mogą być potencjalnie tymi studiami zainteresowane, jest całkiem spora. Przede wszystkim w ostatnich latach rozwinął się sektor handlu wielkopowierzchniowego i potrzebuje on w tej chwili wyszkolonej kadry zarządzającej. Nie znaczy to, że ten kierunek studiów przeznaczony jest tylko i wyłącznie dla osób, które widzą się w przyszłości na stanowiskach menadżerskich w sieciach handlowych – mówi gość Polskiego Radia 24.

„Zarządzanie sieciami to duże wyzwanie”

Jak dodaje Sandra Kaczmarek, zarządzanie sieciami to duże wyzwanie, które bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, może przerosnąć daną osobę.

- Największym wyzwaniem w przypadku zarządzania sieciami handlowymi jest sama ich wielkość i bardzo złożona struktura. Menadżerowie trafiają na skomplikowany łańcuch zależności, jaki często występuje w tak rozbudowanych formacjach. To wymaga zdobycia wiedzy i doświadczenie. Sieć handlowa to zazwyczaj kilkaset sklepów, które są rozsiane po całej Polce, dlatego też zarządzanie takim kolosem to niełatwe zadanie – mówi Sandra Kaczmarek.

REKLAMA

Podczas zajęć w ramach nowych studiów podyplomowych studenci zyskają dostęp do połączenia najnowszej wiedzy z zakresu szeroko rozumianego zarządzania sieciami handlowymi z praktyczną wiedzą w tym zakresie w postaci m.in. laboratoriów i case studies.

Błażej Prośniewski, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej