Polskie miasta słabo się promują

Polskie miasta promują się w niewystarczający sposób. Tymczasem z badań wynika, że otwartość władz miasta na współpracę z potencjalnymi inwestorami jest istotnym czynnikiem przy wyborze lokalizacji biznesowej aż dla 92 proc. ankietowanych.

2015-09-07, 13:50

Polskie miasta słabo się promują
zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixabay

Posłuchaj

O tym jak radzą sobie z promocją polskie miasta mówił w Polskim Radiu 24 Wiktor Doktór z fundacji Pro Progressio (Kamil Piechowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Jak dostosowują się do ich wymagań miasta w Polsce mówi Wiktor Doktór z fundacji Pro Progressio, która przeprowadziła badanie. - Z dużych miast myślę, że około 75-80 proc. z nich, zdaje sobie sprawę z tego jakie informacje są potrzebne inwestorom. Jednak to nie oznacza, że te 80 proc. miast udostępnia te informacje na swoich stronach internetowych – podkreśla rozmówca.

Komunikacja to podstawa

Podstawowe informacje, które powinno przekazywać miasto to opis jak wygląda na jego terenie konkurencja, dostęp do pracowników czy jakie są podatki i ulgi. Równie ważne jest komunikowanie się z inwestorami zagranicznymi. - Wystarczy spojrzeć na strony internetowe niektórych miast, które w części przypadków są robione tylko w języku polskim. A nawet jeśli mają wersję na przykład w języku angielskim, który jest najbardziej popularnym językiem wśród witryn internetowych, to tam brakuje odpowiedniej treści, która mogłaby pokazać atrakcyjność miasta – podkreśla rozmówca.

Z badań wynika jednak, że sytuacja wygląda coraz lepiej i samorządy coraz odważniej sięgają po nowoczesne narzędzia komunikacji i promocji.

Kamil Piechowski, abo

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej