Branża drobiarska chce podbić Chiny
Polska branża drobiarska na fali wzrostowej. Prezes firmy Indykpol, Piotr Kulikowski liczy na dalsze wzrosty sprzedaży, m.in. na rynku europejskim.
2015-11-05, 10:47
Posłuchaj
Producenci drobiu chcą umacniać swoją pozycję w Europie. - Uważam, że nadal mamy przestrzeń do wzrostu. Spożycie drobiu w Unii Europejskiej co roku nieznacznie rośnie, to jest około 1 proc. – wyjaśnia rozmówca. - Jest też faktem, że produkcja drobiu w krajach starej Unii Europejskiej we Francji, w Anglii, we Włoszech powoli spada. I to daje nam przestrzeń, żeby rosnąca produkcja w Polsce coraz bardziej zaspakajała rosnące potrzeby innych mieszkańców Unii – dodaje.
Chiny to łakomy kąsek
Branża ma nadzieję także na ekspansje do Chin i krajów Bliskiego Wschodu. Nie liczy natomiast na powrót na rynek rosyjski. - Myśląc o Azji, oczywiście w pierwszej kolejności myślimy o Chinach, bo to jest największy rynek. Problem jest taki, że na razie bardzo niewiele zakładów ma licencje na eksport. Te dokumenty są wydawane przez stronę chińską – wyjaśnia prezes.
M.in. o zdobywaniu nowych rynków zagranicznych rozmawiają uczestnicy trwającego od wczoraj Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Polskie Radio ma patronat medialny nad wydarzeniem.
REKLAMA
Aleksandra Tycner, abo
REKLAMA