Klient nowej ery, czyli nielojalny i wymagający

Polski rynek e-handlu rozwija się najszybciej w Unii Europejskiej ze stopą wzrostu 21,7proc..

2015-12-07, 13:27

Klient nowej ery, czyli nielojalny i wymagający
Klient 2.0 nie czeka, nie dostosowuje się, chętnie przedkłada świat cyfrowy nad realny i jest bardzo sceptyczny wobec tradycyjnych form reklamy. Foto: Panthermedia

Posłuchaj

O kliencie 2.0 w Polskim Radiu 24 mówił Michał Misiak z Focus Telecom (Elżbieta Szczerbak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Przyczyniają się do tego klienci 2.0, czyli klienci nowej generacji - to obecne pokolenie millenialsów i "najmłodszych dorosłych", którzy zanurzeni są w sieci przez 24 godziny na dobę - mówi Michał Misiak z Focus Telecom.

Duże zmiany na rynku

- Dzisiejszy klient znacznie różni się od klienta z przed 10 lat. Ze względu na skok technologiczny klient oczekuje natychmiastowej obsługi. Klient wymaga informacji natychmiast i za pomocą wielu kanałów. Jeszcze nie dawno klient mógł wysłać fax. Teraz kanały komunikacji to czat, Facebook, czy Twitter. Ta różnorodność sposobów komunikacji i oczekiwania szybkiej reakcji ze strony klienta są bardzo ważne – podkreśla ekspert.

Klient nie jest lojalny 

Klient 2.0 nie czeka, nie dostosowuje się, chętnie przedkłada świat cyfrowy nad realny i jest bardzo sceptyczny wobec tradycyjnych form reklamy. Jest także nielojalny, jeśli jakikolwiek element obsługi go nie zadowala - bez wahania natychmiast przechodzi do konkurencji.

REKLAMA

Podstawa to obsługa klienta

- Obserwujemy to szczególnie w branży e-commerce, w sklepach internetowych. Ceny w sieci łatwo sprawdzić. Są serwisy, które to umożliwiają. To czym możemy wygrać, to jest jakość obsługi klienta. Jeszcze do niedawna firmy, które sprzedawały przez internet twierdziły, że klient ma się obsłużyć sam. Teraz nastąpiła diametralna zmiana w tej kwestii. To co daje wartość dodaną, to jest dobra obsługa klienta – podkreśla gość. 

Firma musi słuchać

Duże wymagania klienata 2.0 to także olbrzymie wyzwania dla sprzedawców -dodaje ekspert. - Zadanym firmy w dzisiejszych czasach jest uważne słuchanie, by wiedzieć, czego on potrzebuje. Kluczem jest umiejętność utrzymania klienta – dodaje.
 
Według raportu Think Paga 2015, blisko 50 proc. polskich e-sklepów utrzymuje się na rynku zaledwie dwa lata. Okazuje się, że większość z nich ma nie dość rozwinięte systemy obsługi klientów i z tego powodu tych klientów tracą. Tymczasem zdaniem ekspertów, przyszłość w e-handlu to coraz bardziej zaawansowane rozwiązania z zakresu Business Automation & Communication.

Elżbieta Szczerbak, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej