Polacy nadal obawiają się zakupów przez internet

Z najnowszych badań wynika, że 45 proc. Polaków nadal nie robi zakupów przez internet, co należy nadal tłumaczyć nie tylko ich obawami, ale także złym podejściem twórców e-sklepów - powiedział PAP pomysłodawca i założyciel mobilnego pasażu Abelado Grzegorz Bośko.

2015-12-14, 12:52

Polacy nadal obawiają się zakupów przez internet
Do sprzedaży internetowej wiele firm skłoniła pandemia - co czwarta firma zaczęła sprzedawać w sieci dopiero w 2020 lub 2021 roku.Foto: Glow images

Jak pokazują badania „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”, konsumenci cenią sobie wysoką jakość obsługi. 18 proc. badanych uzależnia zwiększenie częstotliwości e-zakupów właśnie od tego czynnika.

- Setki firm przegapiają możliwości, jakie daje sprzedaż internetowa, pytanie tylko, czy właściciele e-sklepów mają świadomość, dlaczego tak się dzieje? Pamiętajmy, że czasem wystarczy kilka drobnych zmian, by zwiększyć konwersję, poprzez np. wprowadzenie możliwości rozmowy z e-handlowcem, uzupełnienie opisów towarów o wizualizacje działające jak showroom czy otwarcie się na klienta mającego powyżej 50 lat, który przez internet wydaje rzadziej, ale za to cztery razy więcej niż 20- i 30-latkowie - powiedział Bośko.

Dla 7 proc. Polaków zakupy w internecie zbyt skomplikowane

Dodatkowo badanie pokazało, że 7 proc. Polaków nie robi zakupów w internecie, uważając, że jest to zbyt skomplikowane. Dla 17 proc. barierą jest niemożność porozmawiania przed zakupem ze sprzedawcą, 48 proc. za problem uważa brak możliwości zobaczenia towaru na żywo.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej