Na Poczcie drożej. Klienci zaskoczeni
Poczta Polska podniosła ceny na swoje usługi. Niektórzy klienci zaskoczeni. Firma tłumaczy sytuację.
2016-01-20, 11:11
Posłuchaj
- Tak jak podaliśmy na naszej stronie internetowej, w palcówkach pocztowych informowali o tym nasi pracownicy – tłumaczy Grzegorz Warchoł z biura prasowego Poczty Polskiej - od 4 stycznia obowiązuje nowy cennik opłat za usługi finansowo-płatnicze w Poczcie Polskiej. Chodzi o usługi świadczone na terenie naszego kraju. Zmiana dotyczy usługi wpłata na rachunek bankowy. Jest to wpłata gotówkowa przyjmowana w placówce pocztowej oraz przez listonoszy, a następnie przekazywana do odbiorcy w postaci elektronicznej. Zmiana ceny usługi wynosi 50 groszy dla klientów – dodaje.
Ważna jest informacja
Firmy oczywiście mogą podnosić ceny swoich usług, ale powinny o tym informować swoich, nawet potencjalnych, klientów.
- Każdego przedsiębiorcę obowiązują przepisy ustawy o uwidacznianiu cen. Zgodnie z nimi przedsiębiorca ma obowiązek informować konsumenta w miejscu sprzedaży dokładnie i w taki sposób, żeby konsument miał możliwość zapoznać się z ceną produktu bądź usługi. Ta informacja powinna być łatwa do odnalezienia dla konsumenta. Kontrolę spełniania wymagań tych przepisów zajmuje się Inspekcja Handlowa, wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej. W przypadku kiedy przedsiębiorca nie dopełnia tych obowiązków inspektorzy Inspekcji Handlowej mogą nałożyć na przedsiębiorców kary pieniężne – wyjaśnia Paweł Ratyński, z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Rozmówca podkreśla, że nie wystarczy informacja w Internecie, ani drobny druk. Informacja musi być widoczna w miejscu sprzedaży. Każdy konsument, który uważa, że został wprowadzony w błąd ma prawo do reklamacji.
REKLAMA
Elżbieta Mamos, abo
REKLAMA