Polskie firmy na targach kosmetycznych w Tokio
5 polskich firm bierze udział w targach kosmetycznych w Tokio, największej tego rodzaju imprezie w Japonii, jednej z największych w Azji.
2016-01-21, 12:59
Posłuchaj
Nasi wystawcy, są wspierani przez polską służbę dyplomatyczna.
Po raz pierwszy prezentują się w ramach Pawilonu Narodowego, wyjaśnia Marianna Wartecka z firmy SPC House of Media, firmy która w minionych latach realizowała program promocji polskiej branży kosmetycznej na zlecenie ówczesnego Ministerstwa Gospodarki.
- Wszyscy w zasadzie debiutują na tej imprezie, czyli 5 firm. Przedsiębiorców wspiera stanowisko informacyjne prowadzone przez wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Tokio – wyjaśnia gość Polskiego Radia 24.
Gra warta świeczki
Na japońskim rynku kosmetycznym warto zaistnieć, ponieważ należy do największych na świecie. Rośnie też import.
REKLAMA
- Jest to drugi największy rynek kosmetyczny na świecie o wartości około 47 mld dolarów. Import kosmetyków do Japonii rośnie. To nie jest jeszcze duży procent, czyli nieco ponad 2 mld dolarów. Liderami są Stany Zjednoczone i Francja. Japonia też dużo kupuje od Korei Południowej, która słynie z kosmetyków dobrej jakości i stosunkowo tanich. Czyli jeśli zastanawiamy się z kim Polska mogłaby konkurować, to jest właśnie Korea Południowa, nie zaś USA i Francja, które sprzedają raczej marki premium – tłumaczy rozmówczyni.
Szukamy niszy
W polskiej ofercie znalazły się kosmetyki ekologiczne.
- To jest segment kosmetyków, które są w Japonii bardzo popularne. Już w tej chwili jego wartość wynosi około miliarda dolarów i rośnie. Dlatego bardzo dobrym pomysłem jest zwrócenie się do klientów japońskich z ofertą kosmetyków organicznych, ekologicznych. Tak by wpisać się w niszę – sugeruje specjalistka.
Rząd wspiera przedsiębiorców
W minionych trzech latach polska branża kosmetyczna efektywnie korzystała z branżowego programu promocji przygotowanego przez ówczesne Ministerstwo Gospodarki. Uczestniczyło w nim około stu firm kosmetycznych.
REKLAMA
- Po trzech latach trwania programu firmy jednogłośnie deklarowały wzrost sprzedaży eksportowej. Zarówno jeśli chodzi o wzrost wartościowy, jak i liczbę nowych rynków - – mówi gość.
75-proc. dofinansowania
Przedsiębiorcy mogli liczyć na konkretne formy wsparcia – mówi gość.
- Same firmy na udział w tych działaniach mogły otrzymać dofinansowanie na poziomie 75 proc. – dodaje.
Branżowy Program Promocji był realizowany od 2013 do 2015 roku. Korzystało z niego łącznie 15 branż. Przedsiębiorcy wyrażają nadzieję, że rządowy program wsparcia będzie kontynuowany.
REKLAMA
Dariusz Kwiatkowski, abo
REKLAMA