Rekomendacja w Internecie na wagę złota

Dorośli Polacy chętnie zasięgają opinii najbliższego otoczenia lub szukają rekomendacji w internecie, zanim dokonają zakupu. Pozytywne opinie skutecznie motywują – pisze "Puls Biznesu".

2016-02-01, 08:13

Rekomendacja w Internecie na wagę złota
Polacy zanim coś kupią, lubią sprawdzić opinie o produkcie w internecie. Foto: Glow Images/East News

Rekomendacje znajomych są traktowane jako najbardziej wiarygodne źródło informacji przez ponad 60 proc. Polaków – czytamy w artykule, który przedstawia wyniki badań zjawiska rekomendacji przeprowadzonych przez Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.

Badaczka, która zajmuje się zagadnieniami komunikacji nieformalnej, przepytała około tysiąca osób w wieku od 15 do 50 lat.

84 proc. badanych poleciło komuś produkt lub usługę

84 proc. ankietowanych przyznało, że poleciło komuś produkt lub usługę, a 46 proc. zadeklarowało, że zdarzyło im się kogoś zniechęcać do transakcji.

Rekomendacje dotyczą zazwyczaj filmów, restauracji, hoteli usług medycznych i prawniczych.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej