Produkty dla dzieci: biznes wart miliardy
Polska branża produktów dla dzieci jest warta 2 mld zł. Na VII Międzynarodowych Targach Zabawek i Artykułów dla Matki i Dziecka KIDS’ TIME będzie można zobaczyć ofertę nie tylko rodzimych producentów, lecz także ponad 400 firm z całego świata.
2016-02-10, 11:35
Posłuchaj
O imprezie, która rozpocznie się 25 lutego, mówiły w radiowej Jedynce: Katarzyna Kulińska i Patrycja Pawlik z Targów Kielce.
- Wśród ciekawych produktów, które będzie można zobaczyć na tegorocznych targach, znajdziemy pieluszki z mleka, które poddawane jest fermentacji, następnie obróbce termicznej, a później wyciągane jest z niego włókno, czy pościel, produkowaną z materiału wykorzystywanego przez NASA, która chroni dziecko zarówno przed zmarznięciem, jak i przed przegrzaniem. Na targach będzie również premierowy pokaz najmniejszego wózka spacerowego świata, wpisanego do Księgi rekordów Guinnessa, który waży zaledwie 4 kg i po złożeniu bez problemu mieści się np. pod fotelem samochodu – wymieniały.
Nasze wózki jeżdżą po całej Europie
Jak dodały, największym ośrodkiem produkcyjnym wózków dziecięcych w Europie jest Częstochowa.
- Polskie wózki jeżdżą na Słowacji, w Czechach, ale też Niemczech czy Wielkiej Brytanii – wyliczały.
REKLAMA
Jakie zabawki są teraz na czasie?
W roku 2015 hitem wśród zabawek, które również będzie można zobaczyć w Kielcach, jak mówiły przedstawicielki Targów, była maskotka interaktywna Furby Boom, klocki Lego, samochodziki Hot Wheels, zabawki inspirowane „Gwiezdnymi Wojnami” i Little Pony.
Polskie firmy wyznaczają trendy
Jak się okazuje, polskie firmy nie tylko dotrzymują kroku zagranicznym producentom zabawek, ale również wyznaczają trendy na rynku.
- Tak np. dzieje się w Rosji, gdzie polskie produkty uznawane są za markę premium. Dlatego też na Targach Kielce będziemy organizować polsko-rosyjski okrągły stół, przy którym będziemy dyskutować, jak na tamtejszym rynku zaistnieć – mówiły Katarzyna Kulińska i Patrycja Pawlik.
Targom będą towarzyszyły warsztaty, na których handlowcy będą mieli okazję dowiedzieć się, co robić, aby jeszcze bardziej przyciągnąć kupujących.
REKLAMA
Targi w Kielcach potrwają trzy dni.
Aleksandra Tycner, awi
REKLAMA