Miliony zbędnych aplikacji mobilnych krążą w sieci

W Polsce, według rożnych szacunków, jest ok. 19 milionów użytkowników smartfonów. Zarówno wielkie korporacje, jak i małe firmy chcą wykorzystać rosnąca popularność tych urządzeń do rozwoju swojego biznesu.

2016-05-09, 19:14

Miliony zbędnych aplikacji mobilnych krążą w sieci
Obecnie dostępnych jest ponad trzy miliony aplikacji. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O rozwoju aplikacji mobilnych mówili w Polskim Radiu 24: Paulina Barlik, UX designer, projektantka aplikacji mobilnych i webowych i Wojciech Wdowiak, doktorant ALK, specjalizujący się w badaniu roli technologii mobilnych w biznesie (Grażyna Raszkowska, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Obecnie dostępnych jest ponad trzy miliony aplikacji, ale tylko niektóre z nich odnoszą prawdziwy sukces.

Przykładem  znakomitego biznesowego wykorzystania aplikacji mobilnych są banki, mówi Wojciech Wdowiak, doktorant ALK, specjalizujący się w badaniu roli technologii mobilnych w biznesie.

- Takim wspaniałym przykładem dostarczenia użytkownikowi realnej wartości i odpowiedzenia na jego potrzebę, pamiętając, że czas spędzony w Internecie jest już większy poprzez urządzenia mobilne niż komputery stacjonarne, są aplikacje banków. Jeden z dużych banków polskich od 2015 roku ma więcej użytkowników korzystających z ich bankowości poprzez aplikacje niż poprzez komputery – zaznacza gość Polskiego Radia 24.

Polska w europejskiej czołówce

Polska pod względem handlu internetowego wyprzedza inne kraje na świecie. Podobnie jest też z rozwojem aplikacji mobilnych.

REKLAMA

- W Polsce, w porównaniu do innych krajów europejskich i cała branża e-commerce jest bardzo mocno rozwinięta, i liczba sklepów, ilość handlu, i obroty są albo porównywalne, albo wyższe od średniej europejskiej. To podobnie przekłada się na aplikacje i ich wykorzystywanie – mówi Wojciech Wdowiak.

Boty wykorzystują aplikacje mobilne

Najnowszym sposobem wykorzystania aplikacji mobilnych są tzw. boty, czyli programy komputerowe symulujące ludzkie zachowanie, które zastępują pracę osób zatrudnianych np. w działach sprzedaży czy działach marketingowych.  

Obecnie koszt wyprodukowania aplikacji mobilnych wynosi od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Grażyna Raszkowska, awi

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej