Cyfryzacja biznesu: wyzwania i obawy
Polskie firmy rozumieją, że od transformacji cyfrowej nie ma odwrotu, ale mają obawy z nią związane - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte Digital.
2016-05-24, 12:42
Jego autorzy oceniają, że zbyt mało przedsiębiorstw ma opracowany strategiczny plan biznesowy i inwestycyjny dotyczący digitalizacji - tylko 41 procent.
Daniel Martyniuk z Deloitte Digital powiedział, że jeszcze mniej, bo 36 procent z nich, ma plan operacyjny, który pozwoli taką transformację przeprowadzić. Do wprowadzania i monitorowania tego procesu gotowych jest 29 procent firm.
Autorzy badania oceniają, że polskie spółki zbyt często liczą na bardzo szybkie korzyści finansowe, a mniej ważną dla nich kwestią jest budowanie pogłębionych relacji z klientami. A to - jak uzupełniają - pozwoliłoby zapewnić przedsiębiorstwu sukces, ale w dłuższej perspektywie.
W badaniu wzięło udział 154 przedstawicieli polskich firm, z różnych branż. Przeprowadzono je w formie ankiety na przełomie 2015 i 2016 roku.
IAR, abo
REKLAMA