McDonald's Polska otworzy w tym roku ponad 20 restauracji

2016-06-08, 15:00

McDonald's Polska otworzy w tym roku ponad 20 restauracji
McDonald's Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Foto: "JKCarl Vollmond 2 800" by JKCarl - Own work. Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons - https://commons.wikimedia.org/wiki/File:JKCarl_Vollmond_2_800.jpg#/media/File:JKCarl_Vollmond_2_800.jpg

Zrobimy wszystko, by mimo zmieniających się trendów i mód, McDonald’s był zawsze głównym graczem na rynku gastronomii szybkiej obsługi - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Dominik Szulowski, Public Relations Senior Manager McDonald’s Polska.

Ile restauracji sieci McDonald's powstanie w Polsce w 2016 roku?

W tym roku, podobnie jak w ubiegłych latach, chcemy utrzymać tempo wzrostu. W roku 2015 otworzyliśmy 21 restauracji. Ten rok planujemy zamknąć z podobnym wynikiem. 

Na jakie lokalizacje stawiacie – autostrady, duże miasta, centra handlowe?

Tegoroczne otwarcia, np. w krakowskiej Galerii Kazimierz czy Focus Mall Bydgoszcz pokazują, że centra handlowe wciąż są dla nas interesującym kierunkiem rozwoju sieci. Z kolei lokalizacje w śródmieściach dużych miast będą dla nas zawsze istotne. W tym roku powróciliśmy na skrzyżowanie ul. Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej w Warszawie. W zeszłym roku otworzyliśmy lokal przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu.

Duży nacisk kładziemy też na rozwój w mniejszych miastach, zwłaszcza gdy możemy liczyć nie tylko na klientów lokalnych, ale również podróżujących przez dane miasto. Jeszcze w czerwcu tego roku uruchomimy obiekty w Żarach i w Strzegomiu, a nieco później - w Chrzanowie i Nowym Dworze Mazowieckim. Oczywiście lokale w tego typu miejscowościach będą przystosowane do obsługi gości zmotoryzowanych. Koncepcja McDrive jest i będzie jednym z kluczowych elementów naszej strategii rozwoju.

Jak wygląda rozwój McDonald’s przy trasach szybkiego ruchu i autostradach?

Miejsca obsługi podróżnych (tzw. MOPy) są dla nas bardzo ważne. Duży ruch, dogodne lokalizacje z parkingami, bezpośrednie sąsiedztwo stacji paliw – te elementy sprawiają, że chętnie otwieramy tam nowe restauracje. W przypadku autostrad i tras typu „S” występujemy zawsze w partnerstwie ze stacjami paliw, ponieważ to te firmy biorą udział w przetargach na zagospodarowanie miejsc obsługi podróżnych i dobierają partnera gastronomicznego zależnie od konkretnego przetargu i zapotrzebowania. Tego typu lokalizacje również mamy w naszych planach rozwojowych

REKLAMA

Czy moda na slow-burgery oraz zdrową i ekologiczną żywność szkodzi czy pomaga marce McDonald’s?

Są to ciekawe inicjatywy. Uważnie je obserwujemy. Rynek gastronomiczny jest tak pojemny, że znajdzie się w nim miejsce zarówno dla lokali takich jak nasz oraz tych wpisujących się w trend slow food. Na każdym kroku podkreślamy nasze atuty, np. mięso wysokiej jakości. Oferujemy gościom burgery z czystej wołowiny, bez żadnych innych dodatków. Podkreślamy jakość naszych surowców, pochodzenie ze sprawdzonych źródeł od stałych wieloletnich dostawców. Nie zamykamy się jednak na zmieniające się potrzeby klientów, wychodzimy im naprzeciw. Oferujemy  coraz szersze możliwości indywidualizacji zamówienia. Nowe technologie ułatwiające zamawianie, jak terminale do samodzielnego składania zamówień. Stale rozszerzamy ofertę kawiarni McCafè, proponujemy gościom regularnie zmieniane menu promocyjne, w którym oferujemy burgery i dodatki premium, nowe propozycje napojów czy deserów.

Czy era fast-food’ów się kończy? Jakie zmiany zauważa Pan w tym segmencie rynku?

Jedynym, co można założyć z dużą dozą prawdopodobieństwa jest to, że coraz więcej osób będzie korzystało z możliwości jedzenia poza domem, oraz że w ślad za tym będzie rosła konkurencja na rynku usług gastronomicznych. Zwyciężą Ci, którzy postawią na jakość, wygodę i konsekwentne budowanie marki. Zrobimy wszystko, by mimo zmieniających się trendów i mód, McDonald’s był zawsze głównym graczem na rynku gastronomii szybkiej obsługi. Naszym zadaniem jest umiejętne łączenie klasycznej oferty z nowymi elementami, tak dotyczącymi oferty produktowej jak i wystroju, wyposażenia lokali czy ułatwień w obsłudze.

Czy sieć wciąż szuka nowych dostawców żywności do lokali? Jak wygląda struktura dostawców McDonald’s - czy są to głównie polskie firmy?

Dostawcy McDonald’s to dokładnie wyselekcjonowana grupa podmiotów działających w ponadkrajowym systemie zaopatrzenia sieci. Nasi partnerzy muszą spełnić szereg wymogów, by wejść z nami w kooperację a następnie wciąż te standardy podnosić. W zamian otrzymują możliwość stałej współpracy i sprzedaży do sieci, która ma strategię rozwoju o potwierdzonej skuteczności i gwarantuje stabilność łagodzącą ryzyko związane ze zmianami sytuacji rynkowej. Większość zakładów naszych dostawców oraz hodowli czy upraw jest zlokalizowanych w naszym kraju. Bardzo często zaopatrują one również inne kraje europejskie.

Na świecie McDonald's ostro rywalizuje z Burger King. Czy podobnie będzie się działo na naszym rynku (zwłaszcza, że Burger King zapowiada ekspansję w naszym kraju...

Szanujemy konkurencję i uważamy ją za niezbędną dla „zdrowia” marki. Jednak swoje plany opracowujemy przede wszystkim z myślą o potrzebach naszych faktycznych i potencjalnych gości a nie w odpowiedzi na poczynania sieci konkurencyjnych wobec naszej.   

REKLAMA

McDonald's Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działa  w Polsce 368 restauracji McDonald’s, które zatrudniają ponad 18 500 osób. 252 z nich to obiekty prowadzone przez 62 licencjobiorców, niezależnych przedsiębiorców działających na podstawie umowy franczyzy z McDonald’s. 


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej