Dyskonty świetnie wykorzystały sytuację
Dyskonty w Polsce rozwijają się dynamiczniej niż w Europie - w ciągu ostatnich 5 lat udział dyskontów na starym kontynencie wzrósł o niecałe 2 punkty procentowe, podczas gdy w Polsce udział wartościowy wzrósł aż o17 procent.
2016-07-19, 13:12
Posłuchaj
Jaki jest udział dyskontów w naszym rynku handlowym?
- W polskim rynku to jest około 30 proc. dla całości koszyka spożywczego i chemicznego. Średnia europejska to jest około 20 proc.. Należy również pamiętać, że struktura handlu jest inna na zachodzie, często występuje dużo większa koncentracja niż ma to miejsce w Polsce – podkreśla Norbert Filiński z firmy badawczej Nielsen.
Dyskonty świetnie wykorzystały sytuację
Norbert Filiński wyjaśnia dlaczego dyskonty w Polsce cieszą się tak dużą popularnością.
- Na etapie, kiedy wszyscy szukaliśmy oszczędności dyskonty bardzo dobrze komunikowały niską cenę. To zachęciło Polaków by je odwiedzać. Z czasem, gdy zaczęliśmy szukać czegoś lepszego, produktów premium, dyskonty wpisały się w to idealnie, dostosowując swoją ofertę asortymentu. Wprowadziły zarówno marki własne, jak i produkty markowe – wyjaśnia ekspert.
W polskich dyskontach zakupy obecnie robią praktycznie wszyscy. Przez ostatnie 5 lat liczba wizyt w dyskontach wzrosła o 72 proc..
Elżbieta Mamos, abo
REKLAMA
REKLAMA