Dyskonty świetnie wykorzystały sytuację

Dyskonty w Polsce rozwijają się dynamiczniej niż w Europie - w ciągu ostatnich 5 lat udział dyskontów na starym kontynencie wzrósł o niecałe 2 punkty procentowe, podczas gdy w Polsce udział wartościowy wzrósł aż o17 procent.

2016-07-19, 13:12

Dyskonty świetnie wykorzystały sytuację
Biedronka ma 2667 sklepów w Polsce, 24 proc. udziału w rynku. Foto: Wikimedia Commons, Artur Andrzej

Posłuchaj

O rynku dyskontów w Polsce w audycji Agro-Fakty mówi Norbert Filiński z firmy badawczej Nielsen (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Jaki jest udział dyskontów w naszym rynku handlowym? 

- W polskim rynku to jest około 30 proc. dla całości koszyka spożywczego i chemicznego. Średnia europejska to jest około 20 proc.. Należy również pamiętać, że struktura handlu jest inna na zachodzie, często występuje dużo większa koncentracja niż ma to miejsce w Polsce – podkreśla Norbert Filiński z firmy badawczej Nielsen.

Dyskonty świetnie wykorzystały sytuację

Norbert Filiński wyjaśnia dlaczego dyskonty w Polsce cieszą się tak dużą popularnością.

- Na etapie, kiedy wszyscy szukaliśmy oszczędności dyskonty bardzo dobrze komunikowały niską cenę. To zachęciło Polaków by je odwiedzać. Z czasem, gdy zaczęliśmy szukać czegoś lepszego, produktów premium, dyskonty wpisały się w to idealnie, dostosowując swoją ofertę asortymentu. Wprowadziły zarówno marki własne, jak i produkty markowe – wyjaśnia ekspert.

W polskich dyskontach zakupy obecnie robią praktycznie wszyscy. Przez ostatnie 5 lat liczba wizyt w dyskontach wzrosła o 72 proc..

Elżbieta Mamos, abo

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej