Świadomość konsumencka rośnie. Polacy reklamują coraz więcej

Polacy wiedzą jak i gdzie reklamować wadliwe usługi i produkty. Szukamy informacji m.in. w mediach społecznościowych.

2016-08-19, 15:23

Świadomość konsumencka rośnie. Polacy reklamują coraz więcej
Rożnie świadomość Polaków, skarg przybywa. Foto: Pixabay

Posłuchaj

O reklamacjach i skargach w Polskim Radiu 24 mówi Piotr Stańczak, dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego (Elżbieta Szczerbak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

- W ostatnich miesiącach odnotowaliśmy wzrost liczby spraw w dużej mierze jest to związane z sezonem urlopowym. W porównaniu z zeszłym rokiem skarg jest o 38 proc. więcej – mówi Piotr Stańczak, dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego.  

Rożnie świadomość Polaków, skarg przybywa.

- My się zajmujemy sprawami transgranicznymi. Z jednej strony rośnie świadomość konsumentów, wiedzą oni, że maja prawo do odstąpienia od umowy, prawo do reklamacji. Mentalność rynkowa zaczyna się ugruntowywać – dodaje gość.

Rośnie znaczenie mediów społecznościowych

- Coraz większy wpływ mają media społecznościowe. Jedna informacja o Europejskim Centrum Konsumenckim powodowała lawinę zgłoszeń. Konsumenci bardzo szybko komunikują się między sobą – wyjaśnia rozmówca.

REKLAMA

Najwięcej spraw dotyczy usług turystycznych

Większość biur podróży, z których korzystają konsumenci to firmy krajowej. Europejskie Centrum Konsumenckie zajmuje się pomocom dla osób korzystających z usług firm zagranicznych.

- Konsumenci organizują sobie sami wakacje, korzystają z usług międzynarodowych usług lotniczych. Chodzi o sprawy spóźnionych i odwołanych lotów, lub problemów z bagażem. Coraz więcej pojawia się również problemów z wynajmem samochodów – wylicza ekspert.

Takich spraw jest już blisko 10 proc. w sektorze transportowym. Skargi dotyczą naliczenia na uszkodzenia, zarysowania.

Elżbieta Szczerbak, abo

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej