Big data nie tylko w deklaracjach
Na świecie analizy danych zdobywają popularność głównie w mediach technologicznych. Liderem wdrożeń jest Polska - pisze "Puls Biznesu".
2016-10-28, 07:50
Według raportu konsultantów Dresner Advisory Services, prawie połowa spośród 3 tysięcy przebadanych przedsiębiorców chce w najbliższym czasie wdrożyć narzędzia do analityki dużych zbiorów danych, to znaczy big data. Eksperci wskazują jednak, że big data jest w biznesie rzadkością. Inwestycje w te rozwiązania deklaruje 73 procent spółek działających na międzynarodowych rynkach, ale faktycznie wdrożyło je tylko 13 procent podmiotów. Liderem marketingu big data w Europie Środkowo-Wschodniej jest Polska. Polscy badacze i analitycy stworzyli największą platformę danych w Europie i jedną z największych hurtowni danych na świecie. Przetwarza ona 3 miliardy plików cookies.
Specjaliści z Everest Group opisali Polskę jako "jedyny dojrzały rynek IT" w Europie Środkowo - Wschodniej. Na tę ocenę zapracowały jednak głównie korporacje, a nie małe i średnie przedsiębiorstwa.
IAR, abo
REKLAMA