Poczta Polska: cyfrowa rewolucja dzieje się na naszych oczach

Platforma Envelo przenosi tradycyjne usługi pocztowe w świat cyfrowy. Jak działa i co swoim klientom oferuje, mówią goście Naczelnej Redakcji Gospodarczej.

2017-08-07, 10:00

Poczta Polska: cyfrowa rewolucja dzieje się na naszych oczach
zdjęcie ilustracyjne. Foto: Materiały prasowe Poczty Polskiej

Posłuchaj

O platformie Envelo mówili w radiowej Jedynce Paweł Usidus, prezes zarządu Poczta Polska Usługi Pocztowe i Łukasz Czechowski, dyrektor Biura Informatyki w Poczta Polska Usługi Cyfrowe (Elżbieta Szczerbak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

W cyklu "Lubię, bo polskie" wspieramy krajowe firmy oraz chcemy zwrócić uwagę na walory rodzimych produktów i usług. Podpowiadamy także, w jaki sposób można rozpoznać produkt wykonany w Polsce oraz jakie mogą być korzyści związane z wyborem krajowej marki, bo to od naszych dobrych i przemyślanych decyzji bogaci się krajowa gospodarka.

Jednym z takich polskich rozwiązań, które zyskuje coraz większą popularność wśród Polaków, jest platforma Envelo.

Przenosi ona tradycyjne usługi pocztowe w świat cyfrowy, mówi naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia Paweł Usidus, prezes zarządu Poczta Polska Usługi Pocztowe.

- Rewolucja cyfrowa dzieje się na naszych oczach. Cały czas wchodzimy w tę rzeczywistość, nadrabiamy opóźnienia, próbujemy upodmiotowić cywilizacyjnie Polaków. Bez substytucji usług pocztowych, usług państwowych nie ma przyszłości. Biznes, obywatel muszą czuć się w pełni dowartościowani. Tak jak inne społeczeństwa w naszym regionie. A przy okazji wspomagamy naszą polską gospodarkę, by rozwijała się w sposób bardziej nowoczesny i mniej kosztowny – podkreśla ekspert.

REKLAMA

Usługi dla klientów indywidualnych oraz biznesowych

Platforma Envelo daje wiele możliwości. Dzięki niej można korzystać z usług pocztowych gdziekolwiek się jest, oszczędzając czas i pieniądze, tłumaczy Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia Łukasz Czechowski, dyrektor Biura Informatyki w Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

- Dzięki niej każdy obywateli przedsiębiorca może kupić tak podstawowe usługi pocztowe, jak znaczek na list. Nie ruszając się z domu, może go wydrukować u siebie na domowej drukarce, a następnie wrzucić do skrzynki i nadać go Pocztą Polską. Poza tym mamy takie usługi jak neokartka, która pozwala na zrobienie zdjęcia za pośrednictwem specjalnej aplikacji zainstalowane na telefonie komórkowym i wysłania potem takiego wydrukowanego zdjęcia, np. do kogoś z rodziny jako pocztówkę z wakacji. Dla klientów biznesowych mamy szereg usług związanych z automatyzacją procesu nadawania korespondencji, jej generowania oraz skanowania – wymienia ekspert.

Komunikacja z administracją publiczną bez wychodzenia z domu

Ale największą rewolucją, nad którą spółka pracuje, jest wprowadzenie w pełni elektronicznej komunikacji obywateli i przedsiębiorców z administracją publiczną, podkreśla Paweł Usidus.

- Mamy podpisane porozumienie z Ministerstwem Cyfryzacji, w ramach którego nasza skrzynka Envelo ma być takim silnikiem napędowym całego systemu administracji państwowej, jeśli chodzi właśnie o tę przestrzeń usług cyfrowych. Jesteśmy jedyną instytucją poza bankową w Polsce, która ma Profil Zaufany, za pomocą którego, poprzez naszą skrzynkę Envelo można kontaktować się z państwem, jeśli chodzi o te usługi, które obecnie są dostępne – podkreśla rozmówca Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia.

REKLAMA

Oszczędność czasu i pieniędzy

Oprócz oszczędności czasu i pieniędzy platforma Envelo to także niezawodność, mówi Łukasz Czechowski.

- Niezawodność i dostępność platformy Envelo jest czymś, co nasi klienci w szczególny sposób sobie cenią, ponieważ w przeciwieństwie do tradycyjnych kanałów dostępu do usług państwowych, nasza platforma dostępna jest przez całą dobę, a dane, które są przez nią przetwarzane, są w sposób szczególny zabezpieczone, dzięki czemu jesteśmy w stanie spełnić bardzo wyśrubowane wymagania. Ta niezawodność jest czymś, na co stawialiśmy od samego początku, tworząc platformę i o czym nie zapominamy, rozwijając kolejne produkty – mówi ekspert.

A tych, jak zapewnia spółka, ma przybywać.

Elżbieta Szczerbak, Anna Wiśniewska

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej