Reklama pożyczki bez tajemnic: bez małego druku

Reklamy pożyczek już nie wprowadzą w błąd - żegnamy drobny druczek.

2017-10-23, 20:32

Reklama pożyczki bez tajemnic: bez małego druku
Coraz częściej zaciągamy pożyczki i chwilówki na świąteczne wydatki. Foto: Bacho/Shutterstock.com

Posłuchaj

Zmieniły się przepisy dotyczące promowania kredytów konsumenckich. Jakie są nowe zasady dotyczące reklam kredytów konsumenckich, wyjaśnia w Ekspressie Gospodarczym radiowej jedynki tłumaczy Bartosz Wyżykowski, radca prawny w Biurze Rzecznika Finansowego. /Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Zmieniły się przepisy dotyczące promowania kredytów konsumenckich. W niedzielę życie weszły nowe zasady prezentowania kosztów w reklamach, czyli mały druk odchodzi w przeszłość.

− Dane do tej pory wyliczane drobnym drukiem zaczną odgrywać pierwszoplanową rolę - tłumaczy Bartosz Wyżykowski, radca prawny w Biurze Rzecznika Finansowego.

Każda informacja w reklamie tym samym, widocznym drukiem

Jak wyjaśnia, w reklamach, zarówno w przypadku istotnych danych oraz tych o charakterze bardziej ogólnym, trzeba stosować czytelny druk, tak by był widoczny i nie wprowadzał w błąd.

− Jeśli bank będzie chciał w reklamie zaprezentować dane liczbowe dotyczące np. oprocentowania 0 procent, to musi zaprezentować wszystkie dane dotyczące kosztów, chociażby rocznej rzeczywistej stopy oprocentowania, i to taką samą czcionką, mówi gość radiowej Jedynki. 

REKLAMA

Reklama musi podawać koszty kredytu 

Instytucje finansowe będą musiały dokładnie informować o kosztach kredytu. I w reklamach muszą się znaleźć: kwota kredytu, rzeczywista roczna stopa oprocentowania, informacja o oprocentowaniu – czy będzie stałe czy zmienne.

Wymogi informacyjne dotyczą każdej formy reklamy

Jak podkreśla ekspert, te wymogi dotyczą każdej formy reklamy –tak telewizyjnej, radiowej, papierowej, czy plakatowej.

O zmiany dotyczące kredytu konsumenckiego zabiegał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Skarg konsumentów na kredyty konsumenckie także przybywa w Biurze Rzecznika Finansowego.

REKLAMA

 Jak wyjaśnia gość radiowej Jedynki, skargi można podzielić na dwie części: jedna obejmuje treść umów, dotyczących np. dodatkowych umów powiązanych czy dodatkowych kosztów windykacyjnych, a drugi rodzaj skarg dotyczy samego sposobu wykonywania umowy.

Kredyt konsumencki to ten udzielany osobie fizycznej w kwocie nieprzekraczającej 255 550 zł.

Justyna Golonko, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej