UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Netii

Postępowanie przeciwko Netii ma wykazać, czy firma uzyskała wcześniej zgody konsumentów, którym proponowała zawarcie umowy. Netia informuje, że jest w stałym kontakcie z UOKiK.

2017-11-14, 13:02

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Netii
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Wikimedia Commons, Adrian Grycuk

UOKiK poinformował w komunikacie, że prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Netii.

- Ze skarg konsumentów i analizy rozmów sprzedażowych wynika, że Netia, korzystając z gotowych baz danych pozyskanych od podmiotów trzecich, może dzwonić z ofertą do osób, od których nie miała wcześniejszej zgody na kontakt telefoniczny w tym celu - czytamy w komunikacie.

Jak wskazał UOKiK, w wielu przypadkach spółka próbuje pozyskać zgodę konsumenta podczas pierwszej rozmowy.

- Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, jeżeli przedsiębiorca chce prezentować swoją ofertę przez telefon, musi już przed pierwsza rozmową mieć jego zgodę na kontakt w celach marketingu bezpośredniego - mówi, w nagraniu umieszczonym na stronie internetowej UOKiK, prezes urzędu Marek Niechciał.

Jak wskazuje UOKiK, postępowanie przeciwko Netii może zakończyć się stwierdzeniem stosowania praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, nałożeniem kary finansowej, której maksymalny wymiar to 10 proc. obrotu Netii oraz nakazem usunięcia trwających skutków naruszenia.

- Jesteśmy w stałym kontakcie z UOKiK i na tym etapie nie chcemy więcej komentować sprawy - powiedział PAP Karol Wieczorek z Netii.

abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej