Duże zmiany na rynku chleba: mniej pszennego, piekarnie pod presją dyskontów

Spada spożycie chleba w Polsce, obecnie statystyczny Polak zjada ok 45 kg pieczywa rocznie, jeszcze kilka lat temu, było to ponad 60 kg.

2018-01-29, 13:14

Duże zmiany na rynku chleba: mniej pszennego, piekarnie pod presją dyskontów
Obecnie statystyczny Polak zjada ok 45 kg pieczywa rocznie, jeszcze kilka lat temu, było to ponad 60 kg.Foto: Pixabay

Posłuchaj

Dlaczego Polacy jedzą mniej pieczywa, i jak to zmienia rynek chleba w Polsce, wyjaśnia w Agro Faktach radiowej Jedynki Andrzej Piętka, ekspert z Akademii Wypieków./Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Dlaczego Polacy jedzą mniej chleba, wyjaśnia Andrzej Piętka, ekspert z Akademii Wypieków.

I podaje, że przede wszystkim rośnie popularność zastępników pieczywa, takich jak makaron czy kasze lub ryż, a ponadto chleba jemy po prostu mniej.

− Dawniej preferowaliśmy duże bochny, teraz kupujemy mniej pieczywa, wyjaśnia gość Agro Faktów.

Co to oznacza dla rynku?

Ekspert tłumaczy też, jakie zmiany można zaobserwować na polskim rynku pieczywa.

Mniejsza produkcja pieczywa pszennego, do gry weszły dyskonty z własnym wypiekiem

−Przede wszystkim zmniejsza się popularność pieczywa pszennego, coraz większą popularność zdobywa tzw. pieczywo ciemne oraz typu włoskiego, coraz więcej pieczywa wypiekają i sprzedają markety oraz dyskonty, mówi gość Polskiego Radia.

REKLAMA

Nie sprzyja rozproszony, b. konkurencyjny rynek
W dodatku, jak podkreśla, polski rynek pieczywa jest nie tylko bardzo rozproszony, ale i konkurencyjny.

−Nie ma wspólnego zamysłu, jak poradzić sobie ze spadkiem spożycia, trwa ostra walka konkurencyjna, jak przejąć klienta, zaoferować mu atrakcyjny produkt. A to nie robi dobrze dla polskiego chleba, mówi Andrzej Piętka.

Na rynku jest miejsce dla piekarni specjalistycznych

I dodaje, że można jednak podjąć walkę o zdrowy rynek polskiego chleba.

Jak wyjaśnia, na pewno na rynku  jest miejsce dla piekarni specjalistycznych, które będą w stanie zaoferować produkt wyjątkowy, rzemieślniczy, np. chleby bezglutenowe, naturalne, bio, funkcjonalne , bo o nie pytają klienci.

REKLAMA

Elżbieta Mamos, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej