Netflix więcej sprzeda za granicą niż w USA?
Firma Netflix, oferująca bijącą rekordy popularności platformę streamingową przewiduje, że wartość jej zagranicznej sprzedaży w ciągu trzech najbliższych miesięcy przekroczy tą ze Stanów Zjednoczonych, z których pochodzi spółka. W ostatnim czasie Netflix mógł się pochwalić najszybszym w historii wzrostem przychodów i liczby subskrybentów.
2018-04-17, 12:58
Obecnie Netflix ma 125 milionów użytkowników z całego świata. W okresie od stycznia do marca przybyło ich 7,4 miliona. Prawie 3/4 nowych subskrybentów pochodziło spoza Stanów Zjednoczonych.
Bardzo szybki wzrost
Wysokość przychodów spółki wzrosła w ciągu roku aż o 43 procent. Wpłynęła na to nie tylko duża liczba nowych użytkowników, ale też nieco wyższe ceny abonamentu. To pokazuje, że strategia Netflixa, by inwestować we własne produkcje takie jak The Crown czy Stranger Things, się opłaciła.
Kierownictwo firmy przyznaje, że jest zaskoczone aż tak szybkim rozwojem serwisu. W tym roku Netflix chce zainwestować aż 8 miliardów dolarów w seriale, filmy dokumentalne i programy w różnych językach, co ma stanowić odpowiedź na rosnącą liczbę użytkowników spoza krajów anglojęzycznych.
Rozwój - do kiedy?
Na razie Netflix dynamicznie się rozwija, ale wkrótce ten rozwój może zwolnić. To ze względu na to, że Disney od przyszłego roku przestanie dostarczać swoje produkcje do serwisu, a w zamian uruchomi własną, płatną platformę streamingową. Nad serwisem VoD pracuje też internetowy gigant - Amazon.
REKLAMA
Naczelna Redakcja Gospodarcza, BBC, md
REKLAMA