PAIH ogłasza konkurs na promocję podczas Expo 2020 w Dubaju
Polska Agencja Handlu i Inwestycji, odpowiedzialna za przygotowanie udziału Polski w Expo 2020, ogłasza konkurs na innowacyjne technologie lub produkty, które mogą stać się wizytówką pawilonu narodowego, a jednocześnie posłużyć do jego budowy.
2018-05-09, 17:24
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 maja
W konkursie mogą uczestniczyć wyłącznie firmy, których oferta nawiązuje do założeń zrównoważonego rozwoju oraz szeroko rozumianego sektora mobilności – ideom związanym z obecnością Polski na światowej wystawie w Dubaju.
- W naszym konkursie mogą uczestniczyć firmy, których innowacyjna technologia lub produkt jest już w fazie komercjalizacji w Polsce i jednocześnie może zostać sprzedany za granicę. Kluczowym kryterium jest również okres prowadzenia działalności – musi być on nie mniejszy niż 12 miesięcy – mówi Monika Dyląg-Sajór z PAIH.
Na podstawie zgłoszeń, kapituła ma opracować listę rekomendacyjną firm, która zostanie dołączona do dokumentacji konkursu architektonicznego. Jego celem, jak wskazała Dyląg-Sajór, jest opracowanie koncepcji architektonicznej i tematycznej ekspozycji wewnętrznej oraz koncepcji ścieżki zwiedzania Pawilonu Polski na światowej wystawie Expo 2020 w Dubaju.
Expo 2020 potrwa od 20 października 2020 r. do 10 kwietnia 2021 r.
Hasło przewodnie imprezy - „Łącząc umysły, tworzymy przyszłość” ("Connecting minds, creating the future") - doprecyzowane zostało w trzech podtematach: Możliwości (Opportunity), Mobilność (Mobility) i Zrównoważony Rozwój (Sustainability).
REKLAMA
Według organizatorów, którzy spodziewają się 25 milionów gości, na 4 km kw. wystawy zaprezentuje się 180 państw i organizacji, a tradycyjnym ekspozycjom ma towarzyszyć szereg wydarzeń dodatkowych w przestrzeni miejskiej. Wśród pawilonów narodowych nie zabraknie także polskiego.
Jak przypomniała PAIH, przygotowania do udziału naszego kraju w bliskowschodnim Expo rozpoczęły się w momencie nominowania przez Radę Ministrów prezesa PAIH Tomasza Pisuli na Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Światowej Wystawy Expo 2020 w Dubaju
W latach 2018-2019 będzie ogłoszenie przetargów oraz wybór wykonawców
- Kolejnym krokiem będzie opracowanie koncepcji programowej, która powstanie już w najbliższych miesiącach. Kluczowe w latach 2018-2019 będzie natomiast ogłoszenie przetargów oraz wybór wykonawców, którzy stworzą koncepcję tematyczną i architektoniczną Pawilonu Polski, a następnie zaprojektują, wybudują i zapewnią właściwe funkcjonowanie ekspozycji – wskazała Dyląg-Sajór.
- Podczas pierwszego expo w regionie Bliskiego Wschodu chcemy zaprezentować zaawansowane rozwiązania wpisujące się w ideę zrównoważonego rozwoju oraz znajdujące zastosowanie w szeroko rozumianym sektorze mobilności - zatem w dwóch z trzech podtematów wystawy" - podkreślił Pisula. Dodał, że nasze przedsiębiorstwa mają czym się pochwalić w tych dziedzinach. "Oferujemy im niepowtarzalną szansę wypromowania się na największej imprezie wystawienniczej świata. Do konkursu zapraszamy te, które wypracowały technologie i produkty związane ze zrównoważoną gospodarką, zasobami wodnymi, nowoczesną i nisko kosztową energią, budową smart cities, elektromobilnością, ale również mobilnością osobistą, transformacją cyfrową i kulturą spędzania wolnego czasu - wyliczył.
REKLAMA
Jak zaznaczył, chodzi o to, by goście Expo poznali innowacyjną ofertę polskich producentów reprezentujących "perspektywiczne branże", które wraz z PARP i KOWR Agencja wspiera poprzez realizację rządowego programu Brand.
PAP, kw
REKLAMA