RODO już obowiązuje: jak radzą sobie z nim firmy?

2018-05-25, 21:21

RODO już obowiązuje: jak radzą sobie z nim firmy?
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock

Lepiej lub gorzej poradziły sobie firmy z dostosowaniem się do zmienionych przepisów o ochronie danych osobowych. RODO od dziś obowiązuje we wszystkich krajach unijnych.

Posłuchaj

Jak radzą sobie firmy z dostosowaniem się do zmienionych przepisów o ochronie danych osobowych. RODO, mówi w Polskim Radiu 24 Katarzyna Szymielewicz, prezes Fundacji Panoptykon. /Karolina Mózgowiec, Naczelna Redakcja Gospopdarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

− Firmy można pochwalić za to, że informacje, które przesyłają nam w mailach, i które wyświetlają na swoich stronach, są napisane w sposób przystępny - mówi Katarzyna Szymielewicz, prezes Fundacji Panoptykon.

Różnie ze zbieraniem zgód

Jak dodaje, różnie jest natomiast z tym, jak firmy radzą sobie ze zbieraniem zgód i akceptacją nowych warunków.

− Zdarzają się takie przypadki, że firma informuje, tłumaczy, że będzie wykorzystywać moje dane i prosi o zgodę. A ta zgoda jest zaznaczona w jej serwisie, co jest niezgodne z RODO i wypacza sens zgody, mówi ekspertka.

Komunikaty od firm można podzielić na dwa rodzaje: pierwszy to informacje, kto jest administratorem danych, w jakim celu je przetwarza i że możemy wycofać zgodę na przetwarzanie danych i drugi rodzaj komunikatu - zarejestruj się od początku i wyraź zgodę na przetwarzanie danych osobowych, a jeśli tego nie zrobisz, to nie będziesz od nas dostawał żadnych informacji.

− W tym drugim przypadku możemy mówić o niezrozumieniu nowych przepisów - mówi gość PR24.

Przypomina, że newsletter jest przecież usługą, co do której nie jest potrzebna zgoda.



W ministerstwie Cyfryzacji zorganizowano dni otwarte na temat RODO, podczas których przedstawiciele resortu i eksperci Fundacji Panoptykon odpowiadali na pytania i udzielali porad.

Karolina Mózgowiec, jk

Polecane

Wróć do strony głównej