RODO już obowiązuje: jak radzą sobie z nim firmy?
Lepiej lub gorzej poradziły sobie firmy z dostosowaniem się do zmienionych przepisów o ochronie danych osobowych. RODO od dziś obowiązuje we wszystkich krajach unijnych.
2018-05-25, 21:21
Posłuchaj
− Firmy można pochwalić za to, że informacje, które przesyłają nam w mailach, i które wyświetlają na swoich stronach, są napisane w sposób przystępny - mówi Katarzyna Szymielewicz, prezes Fundacji Panoptykon.
Różnie ze zbieraniem zgód
Jak dodaje, różnie jest natomiast z tym, jak firmy radzą sobie ze zbieraniem zgód i akceptacją nowych warunków.
− Zdarzają się takie przypadki, że firma informuje, tłumaczy, że będzie wykorzystywać moje dane i prosi o zgodę. A ta zgoda jest zaznaczona w jej serwisie, co jest niezgodne z RODO i wypacza sens zgody, mówi ekspertka.
Komunikaty od firm można podzielić na dwa rodzaje: pierwszy to informacje, kto jest administratorem danych, w jakim celu je przetwarza i że możemy wycofać zgodę na przetwarzanie danych i drugi rodzaj komunikatu - zarejestruj się od początku i wyraź zgodę na przetwarzanie danych osobowych, a jeśli tego nie zrobisz, to nie będziesz od nas dostawał żadnych informacji.
− W tym drugim przypadku możemy mówić o niezrozumieniu nowych przepisów - mówi gość PR24.
Przypomina, że newsletter jest przecież usługą, co do której nie jest potrzebna zgoda.
REKLAMA
W ministerstwie Cyfryzacji zorganizowano dni otwarte na temat RODO, podczas których przedstawiciele resortu i eksperci Fundacji Panoptykon odpowiadali na pytania i udzielali porad.
Karolina Mózgowiec, jk
REKLAMA