Klienci biur podróży od lipca będą lepiej chronieni
Prezes Polskiej Izby Turystyki Paweł Niewiadomski zapewniał w radiowej Jedynce, że nowe przepisy, które wejdą w życie pierwszego lipca, dają stuprocentową ochronę klientom biur podróży.
2018-06-02, 10:34
Posłuchaj
W przypadku bankructwa firmy turystycznej turysta dostanie zwrot całej wpłaconej kwoty. Dane legalnie działających biur turystycznych można sprawdzić na stronie internetowej www.turystyka.gov.pl.
Nie bójmy się reklamacji
Paweł Niewiadomski przypomniał, że jeśli nie jesteśmy zadowoleni z wyjazdu, to mamy prawo złożyć reklamację. Jeśli w czasie wycieczki stwierdzimy, że warunki pobytu są niezgodne z opisem wyjazdu, to należy natychmiast poinformować o tym przedstawiciela biura podróży. Wtedy jest szansa, że uchybienie zostanie szybko usunięte. Jeśli tak się nie stanie, to mamy prawo do złożenia reklamacji.
Po wejściu w życie nowej ustawy, klienci firm turystycznych będą mogli dochodzić swych roszczeń przez trzy lata.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, IAR, md
REKLAMA
REKLAMA