Zagraniczni youtuberzy będą promowali polską ofertę turystyczną

Siedmiu twórców kanałów na YouTube o międzynarodowym zasięgu przyjedzie do Polski, na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej.

2018-06-21, 15:40

Zagraniczni youtuberzy będą promowali polską ofertę turystyczną
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: shutterstock

- Chcemy pokazać Polskę taką, jaka jest: piękną, nowoczesną, otwartą, z nieszablonową ofertą turystyczną - mówił Witold Bańka, minister sportu i turystyki.

Kampania #VisitPoland wykorzystuje narzędzia influencer marketingu, czyli angażuje osoby, które dyktują trendy w swoich środowiskach. W ramach kampanii Polskę odwiedzą videoblogerzy m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Meksyku, Japonii i Kanady. Twórcy popularnych kanałów na YouTube o międzynarodowym zasięgu zostali wybrani w porozumieniu z Google.


- To jest projekt innowacyjny, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesności, projekt poprzez który - szczególnie z wykorzystaniem social mediów - chcemy pokazać nieszablonową ofertę, to co mamy piękne i atrakcyjne, tak aby w sposób nowoczesny promować Polskę poprzez innowacyjne, ciekawe materiały youtuberów z całego świata, którzy są ważnymi influencerami na rynku turystycznym - powiedział minister sportu i turystyki Witold Bańka.

Wiceszef MSWiA Paweł Szefernaker wskazał, że przed rokiem - gdy był jeszcze sekretarzem stanu w KPRM - pomysł takiego przedsięwzięcia zgłosiła grupa młodych Polaków. - To przykład na to, jak niskim nakładem środków można we wspaniały sposób promować Polskę, w sposób innowacyjny, na miarę XXI w. - powiedział Szefernaker. 

REKLAMA

Minister Bańka poinformował, że całe przedsięwzięcie będzie kosztowało ok. 800 tys. zł. Kampania jest finansowana przez Polską Organizację Turystyczną.

- Założenia są takie, że samego organicznego zasięgu, tzn. zasięgu, który generują ci uczestnicy, to jest 11 mln followersów. My będziemy to wspierali dodatkową kampanią, w której zamierzamy uzyskać jeszcze co najmniej 5 mln kontaktów - powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.

Zaznaczył, że zasięg kampanii będzie jednak jeszcze większy, m.in. dlatego, że youtuberzy przyjeżdżają do Polski z osobami towarzyszącymi i zdarza się, że one także poprzez media społecznościowe docierają do dużej grupy odbiorców. 

Youtuberzy, którzy odwiedzą Polskę, to: Louis Cole, Alan Estrada, Christian LeBlanc, Marko i Alex Ayling, Pau Clavero, Conner Sullivan i Angela An. Zwiedzą oni m.in. Pomorze, Małopolskę, Warmię i Mazury, Bieszczady i Podlasie. Prezes Andrzejczyk podkreślał, że youtuberzy wybrani do projektu są znani na całym świecie. - Nie boję się określenia, że są to gwiazdy internetu podróżniczego, celebryci turystyczni - powiedział.

REKLAMA

PAP, NRG, kw 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej