Strajk pracowników linii lotniczych również uprawnia do otrzymania odszkodowania za odwołany lot
Dziś strajkują piloci Ryanaira, domagając się podwyżek i poprawy warunków pracy. Linie odwołują setki połączeń z powodu strajków. Pasażerowie, których loty zostały odwołane, mają prawo do zwrotu kosztów biletów, zmiany lotu, jak również do zakwaterowania pod określonymi warunkami, ale też, co bardzo ważne do odszkodowania.
2018-08-10, 12:00
Posłuchaj
- Odszkodowanie - w praktyce - możemy otrzymać w trzech różnych kwotach w zależności od długości lotu - mówi w Polskim Radiu 24 Tomasz Jaroszek, ekspert portalu edukacyjnego Kapitalni.org w rozmowie z Justyną Golonko.
Najwyższa stawka odszkodowania to 600 euro
Odszkodowanie należy się także za czas strajku, które już nie jest nadzwyczajnym wydarzeniem, na które linie lotnicze nie mają wpływu. - To nowość. Od kwietnia br. zmieniły się przepisy. Linie lotnicze muszą tak prowadzić biznes, żeby nie dochodziło do utrudnień w ruchu lotniczym - wyjaśnił ekspert.
Odszkodowanie przysługuje pasażerowi, jeżeli został poinformowany o odwołaniu lotu krócej niż 14 dni przed planowanym dniem odlotu. Domagając się odszkodowania warto też wszystko dokładnie udokumentować.
Linie lotnicze powinny zaoferować i zapewnić nieodpłatną pomoc osobie, która czeka na swój lot. Udzielana pomoc obejmuje m.in.: napoje, posiłki, zakwaterowanie (jeśli rezerwację przeniesiono na następny dzień), transport do miejsca zakwaterowania i z powrotem do portu lotniczego oraz dwie rozmowy telefoniczne.
REKLAMA
Naczelna Redakcja Gospodarcza, NRG Justyna Golonko, kw
REKLAMA