Black Friday nakręcił zakupy w Internecie
Ze statystyk obsługiwanego przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR) systemu szybkich płatności internetowych Paybynet wynika, że w tym roku, także w Polsce na klientów e-sklepów podziałał Black Friday. W ten dzień na zakupy w sieci wydaliśmy o blisko 176 proc. więcej, niż wynosiła średnia dzienna w październiku.
2018-11-30, 14:10
Dane KIR pokazują również, że promocje związane z Czarnym Piątkiem zdecydowanie bardziej zachęcały Polaków do zakupów, niż przeceny oferowane w tzw. Cyber Monday, który za oceanem słynie z wyprzedaży właśnie w sklepach on-line.
Wyższe kwoty od tych przed rokiem
Średnia wartość koszyka zakupów dokonywanych w tym roku podczas Czarnego Piątku wyniosła ponad 190 zł – wynika z danych KIR. Statystyki transakcji wykonywanych w systemie Paybynet pokazują, że kwoty przeznaczane na zakupy internetowe tego dnia były wyższe o ponad 30 proc. w porównaniu z październikiem br., kiedy średnia wartość koszyka wynosiła nieco ponad 146 zł.
Tegoroczny Black Friday wypadł również lepiej (o niemal 19 proc.), niż popularny w Stanach Zjednoczonych i kojarzony przede wszystkim z handlem internetowym Cyber Monday, choć także w tym dniu wartość zakupów on-line przewyższała średnią i wyniosła ponad 160 zł.
– Black Friday organizowany jest w Polsce nieco dłużej niż wyprzedażowy poniedziałek i prawdopodobnie lepiej zakorzenił się już w świadomości zarówno konsumentów, jak i sprzedawców – tłumaczył Dariusz Marcjasz, wiceprezes Zarządu KIR.
REKLAMA
Listopadowe szaleństwo zakupów
Wiele e-sklepów prowadziło swoje akcje promocyjne przez cały weekend, co również mogło wpłynąć na wyraźnie mniejsze zainteresowanie poniedziałkowymi wyprzedażami – komentował – i dodał, że nie zmienia to faktu, że z roku na rok listopadowe szaleństwo zakupowe w naszym kraju rośnie.
Amerykańska inicjatywa otwarcia sezonu zakupów przedświątecznych wielkimi wyprzedażami wpłynęła nie tylko na wartość koszyka zakupowego konsumentów, ale także na liczbę transakcji odnotowaną w systemie Paybynet.
Handel zarabia
Z danych KIR wynika, że była ona większa o 23 proc. niż w Cyber Monday i o niemal 112 proc. większa od średniej dziennej w październiku.
Black Friday i Cyber Monday miały wyraźny wpływ także na wartość transakcji przeprowadzonych w tym okresie. W Czarny Piątek była ona wyższa 90 proc. od poniedziałkowych wyprzedaży i aż o niemal 176 proc. od średniej dziennej wartości transakcji w październiku.
REKLAMA
ak, NRG
REKLAMA