Rynek paczkomatów: InPost rośnie konkurencja - powstanie sieć Poczty Polskiej w Biedronce i na stacjach Orlenu
Wojna o kurierski rynek paczek w Polsce wkracza w nową fazę - z nowym orężem na rynek, opanowany przez InPost, wkracza Poczta Polska, do gry włącza się też firma kurierska DHL. Obie firmy zapowiadają postawienie własnych paczkomatów.
2019-04-04, 11:59
Jak informuje „Rzeczpospolita”, Poczta Polska chce uruchomić 1000 paczkomatów w sklepach Biedronka oraz na stacjach Orlenu. Do końca tego roku będzie ich już 200. Z kolei DHL postawi 300 takich urządzeń.
Tworzy się realna konkurencja dla dotychczasowego lidera – firmy InPost
Gazeta podkreśla, że to oznacza realną konkurencję dla dotychczasowego lidera na tym rynku – firmy InPost, kierowanej przez Rafała Broskę, posiadającej 4,8 tys. paczkomatów w Polsce.
Poczta Polska zbuduje sieć we współpracy z Orlenem, Allegro oraz duńską firmą SwipBox
Z informacji "Rzeczpospolitej" wynika, że państwowa Poczta Polska zbuduje własną sieć m.in. w kooperacji z duńską firmą SwipBox, Orlenem oraz Allegro.
Jeszcze w tym roku ma ona liczyć minimum 200 urządzeń, w których będzie można odebrać paczkę z e-zakupami.
Z ustaleń gazety wynika, że Poczta Polska finalizuje właśnie negocjacje z duńskim producentem urządzeń paczkowych, firmą SwipBox. Ta ma zawarte porozumienie m.in. z Biedronką i może zainstalować paczkomaty w ponad 2 tys. sklepów sieci.
REKLAMA
Pierwsze nowe paczkomaty Poczty Polskiej staną w Biedronce jeszcze w I połowie tego roku
"Pierwsze skrytki z paczkami na wyłączność dla Poczty staną w Biedronkach jeszcze w pierwszej połowie roku. Pilotażowa sieć licząca 200 urządzeń ma być gotowa w IV kwartale. Połowa maszyn stanie w sklepach, a pozostałe trafią do wybranych placówek pocztowych" – czytamy w dzienniku.
Poczta Polska obsługuje miliony paczek, ale paczkomatów ma obecnie tylko 40
Przypomnijmy – Poczta Polska nie jest nowicjuszem w przesyłaniu i obsłudze paczek – ma do dyspozycji ponad 11 tys. punktów odbioru paczek: w placówkach i automatach pocztowe, w sklepach Żabka i Freshmarket, na stacje paliw Orlen oraz kioskach RUCHu.
Tyle, że nie są to automatyczne maszyny (paczkomaty) – tych posiada tylko 40. Najwięcej paczkomatów posiada firma InPost - 4800, DHL dysponuje 150 takimi urządzeniami.
Obecna ekspansja nie powinna też dziwić - rynek paczek w Polsce rośnie, wraz z rozwojem rynku e-commerce, nieprzerwanie – o ile w 2013 r. dostarczono ich 244 mln, to już w 2018 r. – 460 mln sztuk.
NRG, PAP, „Rzeczpospolita, jk
REKLAMA
REKLAMA