Telestrada pod lupą UOKiK-u. Spółka wprowadzała klientów w błąd?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wobec telekomunikacyjnej firmy Telestrada, uznając, że mogła ona wprowadzać konsumentów w błąd - podał w środę UOKiK. Zarzuty dotyczą również niewydawania konsumentom umów i załączników.

2019-10-23, 12:12

Telestrada pod lupą UOKiK-u. Spółka wprowadzała klientów w błąd?
Przekształcenie następuje z dniem 01.01.2019 r., z mocy prawa, na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (Dz. U. z 2018 r. poz. 1716).Foto: pixabay

Jak podkreślił Prezes UOKiK Marek Niechciał, do Urzędu trafiły liczne skargi na firmę telekomunikacyjną, która mogła nieuczciwie pozyskiwać nowych klientów, podszywając się pod ich dotychczasowego operatora.

- Dotyczyły spółki Telestrada z Warszawy. Jej przedstawiciele najczęściej najpierw dzwonili do konsumentów z ofertą, a potem odwiedzali ich w domach z dokumentami do podpisu - powiedział Niechciał, cytowany w komunikacie UOKiK.

Pytania o sposób składania oferty

W ocenie Urzędu przedstawiciele Telestrady mogli wprowadzać konsumentów w błąd, że reprezentują ich dotychczasowego operatora. Skarżący twierdzą też, że nie dostawali podpisanych dokumentów - zaznaczył UOKiK. Urząd wszczął postępowanie i postawił firmie dwa zarzuty.

Pierwszy dotyczy wprowadzania konsumentów w błąd, ponieważ ze skarg wynika, iż przedstawiciele Telestrady sugerują, że oferta dotyczy zmiany warunków umowy z dotychczasowym operatorem, podczas gdy chodzi o zawarcie umowy z nową firmą - Telestradą.

REKLAMA

Drugi zarzut dotyczy niewydawanie konsumentom dokumentów: umów i załączników do nich.

- W efekcie takich działań Telestrady konsumenci dopiero po otrzymaniu faktury za nowe usługi mogli się dowiedzieć, że zawarli umowę z tą firmą. Tymczasem zgodnie z prawem przed jej podpisaniem powinni dostać pełne, jednoznaczne i rzetelne informacje o ofercie i przedsiębiorcy, który ją proponuje. Tylko w takim przypadku mieliby szansę podjąć świadomą decyzję, czy związać się umową – podkreślił Niechciał.

Możliwa wysoka kara

UOKiK zaznaczył, że jeśli zarzuty się potwierdzą, Telestradzie grozi kara do 10 proc. obrotów za każdą nieuczciwą praktykę rynkową. Urząd przypomniał, że w przeszłości karał już firmy telekomunikacyjne za podszywanie się pod dotychczasowego operatora.

PolskieRadio24.pl, PAP, UOKiK, md

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej