Kara za nieuczciwi telemarketing. UOKiK wydał decyzję
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył blisko 37 tysięcy złotych kary na firmę Arstele, która dzwoniła do klientów i zapraszała ich na badania, organizowane przez inną spółkę. Urzędnicy ustalili, że Arstele wprowadzała rozmówców w błąd i nie informowała rozmówców o tym, że w czasie badań i pokazów prowadzona będzie sprzedaż.
2019-10-29, 14:26
- Z ustaleń UOKiK wynika, że telemarketerzy nie informowali o tym, że podczas spotkania odbędzie się sprzedaż, a także nie mieli zgody konsumentów na przekazanie informacji marketingowych - czytamy w komunikacie UOKiK.
Kara za nieuczciwość
Według prezesa Urzędu firma Arstele naruszyła w ten sposób zbiorowe interesy konsumentów. W związku z tym nałożył na nią 36 825 złotych kary i nakazał jej zaprzestania tego typu działań.
Na telemarketing musi być zgoda
UOKiK podkreśla w komunikacie, że zgoda na telemarketing musi być jasno wyrażona przez klienta.
- Przypominamy, że każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę. Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie można o nią pytać na początku rozmowy - pisze urząd.
REKLAMA
PolskieRadio24.pl, UOKiK, md
REKLAMA