Raport Deloitte. Organizacja świąt to dość duży wydatek

W tym roku na Boże Narodzenie polska rodzina wyda średnio ponad 1,5 tys. zł - wynika z badania firmy doradczej Deloitte "Zakupy świąteczne 2019". Blisko 70 proc. świątecznego budżetu zostawimy w sklepach stacjonarnych - dodano.

2019-12-10, 12:45

Raport Deloitte. Organizacja świąt to dość duży wydatek
zdjęcie ilustracyjne . Foto: shutterstock

Jak wskazali autorzy badania, połowa polskich respondentów deklaruje, że po prezenty uda się do sklepów stacjonarnych. Wydatki w sklepach stacjonarnych stanowią wciąż większość świątecznego budżetu Polaków (68 proc.), przy czym wzrosły one o 6,1 proc. w porównaniu do zeszłego roku.

- E-commerce rośnie w Polsce wolniej niż w pozostałych badanych krajach. W Polsce jest to 2,7 proc. w porównaniu do 4,8 proc. w Europie. Kanał online, który stanowi 32 proc. wszystkich świątecznych wydatków w ośmiu badanych krajach urósł o 5 pp. w porównaniu do ubiegłego roku – wyliczyła cytowana w komunikacie Patrycja Venulet z Deloitte.

Coraz większa rola internetu przy organizacji świąt

Polska rodzina na tegoroczne Boże Narodzenie, jak wyliczono, wyda średnio 1521 zł, z czego 32 proc., czyli 489 zł trafi do sprzedawców online.

REKLAMA

Według badania Polacy chętnie szukają inspiracji prezentowych w internecie (49 proc.). Jedna trzecia klientów obdaruje bliskich upominkami kupionymi w sklepach internetowych, które mają przynajmniej jeden oddział stacjonarny, a 28 proc. skorzysta z platform e-commerce. Szczególnie dotyczy to elektroniki.

W pozostałych badanych krajach odsetek ten wynosi odpowiednio 40 i 51 proc. W przypadku polskich konsumentów, jak zaznaczono, wskaźniki te wyraźnie rosną w przypadku elektroniki, szczególnie tzw. inteligentnej odzieży. W sklepach internetowych zamierza ją kupić 45 proc. respondentów, a na platformach e-commerce - 37 proc. Podobnie sytuacja wygląda z grami komputerowymi.

W międzynarodowym badaniu "Zakupy świąteczne 2019" wzięli udział respondenci z ośmiu europejskich krajów, w tym także z Polski.

PolskieRadio24.pl, PAP, Deloitte, md

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej